به منظور افزایش رنکینگ سایت و ورود به بازاریابی اینترنتی با استفاده از وب سایت خود موارد زیر را رعایت نمایید:

۱) ابتدا باید بر روی ساخت سایت یا وبلاگ خود تمرکز کنید.

سایت خود را با اطلاعات مفید و ارزشمند پر کنید. داشتن سایتی با محتوای ارزشمند که به صورت منظم، اطلاعات جدیدش به روز می شود، برای جذب مشتری بسیار مؤثر خواهد بود. اولین کار شما این است که وب سایتی طراحی نمایید که برای بازدیدکنندگان شما خوشایند باشد. هدف گوگل رضایت کاربرانی است که توسط وی جستجو می کنند. پس خشنود بودن کاربران از وب سایت شما، رضایت گوگل را به دنبال دارد.

۲) قدم بعدی، فکر کردن بر روی بازاریابی اینترنتی است.

شما باید برای جذب کردن مشتریان، وب سایت خود به مشتریانتان معرفی کنید. فراموش نکنید که هم شما و هم گوگل یک دستور کار یکسان دارید.

با ارزش بخشیدن به مشتریان با محتوای داخل وب سایت، موتور های جستجو می فهمند که وب سایت شما ارزشمند است و با توجه به آن وب سایت را رتبه بندی می کند.

همان طور که یک آژانس هواپیمایی با یک هتل قرارداد امضا می کند و با آن متحد می شود و مسافرانش را به آن هتل ارجاع می دهد، موتور های جستجو هم با وب سایت شما متحد می شوند و مشتریان و بازدیدکنندگان را به وب سایت شما ارجاع می دهند. این امر زمانی به تحقق می پیوندد که شما وب سایت خود را متناسب با الگوریتم های گوگل، طراحی کنید. سپس می توانید انتظار داشته باشید که رنکینگ سایتتان افزایش یابد.

در دنیای موتورهای جستجو و بازاریابی اینترنتی، لینک ها زبان اصلی هستند. لینک هایی که به وب سایت شما متصل می شوند، اطلاعات زیادی پیرامون تاپیک ها و ارزش های سایت شما به گوگل می دهند.

یک لینک دو هدف را در اینترنت عرضه می کند:

  • انتقال شما از سایتی به سایت دیگر: نوعی انتقال است. در واقع با کلیک بر روی یک لینک در یک سایت شما به سایت دیگری منتقل می شوید.
  • تبادل اطلاعات با گوگل و محبوبیت سایت شما: لینک ها با برقراری ارتباط با گوگل و تبادل اطلاعات راجع به تاپیک ها، باعث افزایش محبوبیت وب سایت شما می شوند. عبارات کلیدی برای ارجاع دادن لینک ها به وب سایت شما می توانند در جعبه منبع استفاده شوند. این کلمات کلیدی، گوگل و موتورهای جستجوی دیگر را برای رتبه بندی وب سایت شما یاری خواهد کرد.

    با استفاده از بازاریابی اینترنتی و وب سایت، کیفیت اطلاعات و مطالب در وب سایت می توانید بر جایگاه خود در رنکینگ موتور های جستجو تأثیر بگذارید.

ارسال مقالات یکی از بهترین راه ها برای رواج دادن وب سایت شما و گسترش بازاریابی اینترنتی است. ارسال مقالات شما را در دستیابی به اهداف زیر کمک خواهد کرد:

  • ناشران بازار متمرکز خاص، همیشه به دنبال کیفیت خوب و محتوای مرتبط هستند. پس شانس خوبی وجود دارد که مقاله هایتان در سایتی با تاپیک مرتبط با وب سایت شما، منتشر شود.
  • در بازاریابی مقاله پس از این که مقاله شما انتشار می یابد، ترافیک سایت شما نیز افزایش پیدا می کند. سایت هایی مثل Ezines به انتشار مقاله های شما کمک می کند. افرادی که مقاله های شما را می خوانند، چه Ezines و چه در وب سایت های دیگر، با استفاده از لینکی که در منابع مقاله شما وجود دارد به وب سایت شما منتقل می شوند.
  • بازاریابی مقالات، اعتماد به نفس مشتریان را افزایش می دهد. هنگامی که یکی از مشتریان بالقوه شما، مقاله ای پر از دانش و اطلاعات ارزشمند را می خواند، قدرت دانش شما را تحسین کرده و برای دریافت توصیه های بیشتر از جانب شما، مشتاق می شود. در واقع هر چه مخاطبان شما، اعتماد به نفس بیشتری را در شما ببینند، احتمال تبدیل آنها به مشتری بیشتر خواهد بود.

با استفاده از موارد فوق از طریق جعبه منبع، منافعی شامل حال نویسنده می شود. در جعبه منبع لینکی از سایت نویسنده، تعریفی مختصر درباره شرکت و خود نویسنده و همچنین دلیل خوبی برای خواننده که باعث شود از صفحه شما بازدید کند وجود دارد؛ پس از آن به نحو احسنت استفاده کنید.

نتیجه:

  • از همین حالا شروع به نوشتن مقاله کنید و در آن به خوانندگان آموزش های لازم را ارائه دهید.
  • با طراحی مناسب لینک های داخل جعبه منبع، روشی برگزینید که خوانندگان با کلیک بر روی لینک ها به سایت شما هدایت شوند.
  • مقاله های خود را به ناشران داخل اینترنت و دایرکتوری های مقالات ارسال نموده و در آنجا به ثبت رسانید.