سلام دوستان عزیز
در اخرین مطلب از مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی همراه شما هستم،در این مطلب با بیان دو مرحله دیگر ،به انتهای راه اندازی فروشگاه می رسیم:

  • بهینه سازی فروشگاه آنلاین

افزایش رنک فروشگاه در گوگل ، یاهو ،بینگ و سایر موتورهای جستجو به همراه افزایش رتبه واژه های کلیدی و مرتبط با محصولات و خدمات فروشگاه باعث جذب بازدیدکنندگان و مشتریان برای فروشگاه اینترنتی شما خواهد شد و بر طبق نظر کارشناسان حدود ۷۰ درصد فروش یک فروشگاه اینترنتی از جذب بازدیدکنندگان از طریق موتورهای جستجو می باشد.

ارسال ایمیل تبلیغاتی
شاید شما با خود فکر کنید که ارسال ایمیل به صورت گروهی ،یکی از روش های کم هزینه بازاریابی اینترنتی است و هیچ کاربردی برای شما ندارد،ولی شما با این فکر در اشتباهید!!!زیرا بخشی ازافزایش بازدیدکنندگان فروشگاه شما و تبدیل این بازدیدکنندگان به مشتریان از طریق ارسال ایمیل های گروهی صورت می گیرد.البته باید در ارسال ایمیل های گروهی به نکات ان توجه کنید و آنها را رعایت نمایید و مسلما ایمیل هایی که قرار است به آن ایمیل تبلیغاتی ارسال شود بایستی ایمیل های فعال و هدفمند باشد.

ارسال پیامک تبلیغاتی
ارسال پیامک های انبوه ، ارسال پیامک منطقه ای ، ارسال پیامک به مدیران اصناف و مشاغل و همچنین ارسال پیامک های اطلاع رسانی خودکار از طریق فروشگاه های اینترنتی یکی دیگر از ابزارهای تبلیغ و بازاریابی فروشگاه های اینترنتی می باشد. ارسال پیامک های تبلیغاتی و حتی ارسال پیامک های موردی از سایت ،اگر با رعایت اصول لازمه و همچنین این کار در زمان مناسب صورت گیرد ،می تواند در افزایش مشتریان شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

تبلیغات اینترنتی در سایت های رنک بالا
تبلیغ کردن در سایت هایی که رتبه بهتری از سایت شما در الکسا و یا گوگل دارند ،می تواند در کوتاه ترین زمان باعث افزایش رتبه سایت شما شود.یکی از تکنیک هایی که در بهینه سازی فروشگاه شما و همچنین در جذب مشتری برای سایت شما موثر می باشد ،استفاه از پکیج های اصولی تبلیغاتی در سایت هایی که ارزش بالایی از لحاظ رنک و رتبه دارند.

الکسا یکی از سایت هایی است که گزارشات متنوع و تخصصی به مدیر فروشگاه اینترنتی می دهد، که این گزارشات شامل رتبه سایت در کشور ،رتبه سایت در جهان از نظر بازدیدکنندگان ، کلمات کلیدی که بازدیدکنندگان با ان وارد سایت شما شده اند ،میانگین سن و جنسیت بازدیدکنندگان شما و همچنین گزارش جالبی از درصد بازدیدکنندگانی که پس از مدت زمان مشخصی فروشگاه را ترک کرده اند و بازدیدکنندگانی که به مشتری تبدیل شده اند و از این قبیل اطلاعات مفید دیگر.

با توجه به رتبه بندی سایت الکسا در میان سایت های داخل کشور یا خارج کشور ،یکی از خدمات موثر که به طور موازی موجب افزایش رتبه در گوگل و سایر جستجوگر ها نیز می شود ، افزایش رتبه در سایت الکسا می باشد.

معرفی فروشگاه آنلاین در بهترین سایت ها با رتبه بالا
استفاده از سایت هایی مانند ایستگاه ،ورزش ۳ ، خبرآنلاین ،تابناک ،فروم ها و همچنین سایت های خبری و وب سایت هایی با رنک بالاتر درگوگل و الکسا دارای ارزش از لحاظ جذب بازدیدکننده و همچنین به هدف افزایش رتبه فروشگاه اینترنتی موثر می باشد.

استفاده از روشهای جدید بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی
جذب کردن بازدیدکنندگان ،حفظ بازدیدکنندگان و همچنین تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان و خدماتی مانند طراحی صفحات فرود ، طراحی بنرها و کارهای دیگر امروزه توسط سیستم های پیشرفته بازاریابی و تبلیغات انجام می شود.برای مثال ارسال ایمیل های تبلیغاتی در یک زمان مشخص پس از خرید مشتری از فروشگاه و یا پس از ثبت نام مشتری در فروشگاه و همچین ارسال پیامک های تبلیغاتی به صورت خودکار از جمله این خدمات می باشد.یکی از سیستم های پیشرفته در جذب مشتری و افزایش بازدیدکننده ، نرم افزار جذب بازدیدکننده واقعی با IP های واقعی همراه با سیستم تبادل لایک فیس بوک ،گوگل پلاس و موارد دیگر می باشد.