1. یک تصویر با کیفیت اصلی را در فتوشاپ باز کنید.
  2. از منوی فایل گزینه Save for web را انتخاب کنید.
  3. از آنجا که این یک تصویر واقعی از طبیعت و دارای تعداد رنگ بالا است، از سمت راست گزینه jpeg را انتخاب کنید.
  4. در صورت تمایل گزینه Progressive را تیک بزنید. تصاویری که با این خاصیت ذخیره میشوند هنگام بارگزاری ابتدا به صورت تار و مات ظاهر شده و به تدریج واضح می شوند. تصاویر غیر progressive هنگام بارگزاری به صورت خط به خط بارگزاری میشوند.
  5. اکنون میزان کیفیت را تعیین کنید. اگر قصد دارید خود تصویر را مستقیما نمایش دهید کیفیت High را انتخاب کنید و اگر تصویر را به عنوان پس زمینه در نظر گرفته اید گزینه های Medium و Low را انتخاب کنید.
  6. اگر می خواهید کنترل بیشتر و جزئی تری روی تصویر داشته باشید، می توانید از دستگیره فیلد Quality استفاده کنید و یا مستقیما عدد مورد نظر را وارد کنید.
  7. هنگامی که مقادیر فوق را تغییر میدهید، همزمان به تصویر و گوشه سمت چپ زیر تصویر جایی که مدت زمان بارگزاری و حجم فایل نشان داده میشود نگاه کنید تا به حجم و کیفیمت مناسب برسید.
    • اگر تصویر یک پس زمینه است، حجم آن را کمتر از ۵KB انتخاب کنید. تا ۲KB بهتر است.
    • اگر تصویر هدر سایت است، تا حجم ۴۰KB قابل قبول است.
    • اگر این تصویر برای نمایش در داخل یک صفحه بهینه سازی میشود، حجم ۲۰-۳۰KB می تواند مناسب باشد که تفاوت ۱۰KB بستگی به سایز آن دارد.
    • تصاویر هنری می توانند با کیفیت بهتری ذخیره شوند، چراکه بازدیدکنندگان اینگونه وبسایتها، تمایل به دیدن عکس هایی با کیفیت بالا دارند.