طراحی

در طراحی وب سایت باید دو عامل را  در نظر داشته بگیرید: ۱ــ سادگی  ۲ــ جذابیت

سادگی وب سایت اگر رعایت نشود کاربران سردرگم می شوند و به سادگی وب سایت شما را ترک می کنند. در صفحات خود از گرافیک در جائیکه لازم است استفاده کنید و البته باید آنها را برای وب بهینه کنید یعنی حجم آن را تا حدی که کیفیت آن قابل قبول است کاهش دهید. استفاده بیش از حد ازتصاویر و ترفندهای گرافیکی نه تنها سبب گیج شدن و عدم تمرکز کاربر می شود بلکه سبب میشود صفحات شما به کندی نمایش داده شوند علاوه بر اینکه سبب افزایش مصرف پهنای باند ماهیانه هم می شود و این یعنی هزینه بیشتر.

نکته دیگر لینک هایی است که به صفحات دیگر وب سایت خود می دهید. سعی کنید تمام این لینک ها را در اینترنت خودتان یک بار چک کنید. تا از کارکرد آنها مطمئن شوید هیچ چیز بدتر از لینکی که به یک صفحه عوضی ختم می شود نیست یا لینکی که به هیچ جا ختم نمی شود البته این مورد آخر سبب پایین آمدن رتبه سایت شما در google می شود این رتبه (page ranck) می تواند از ۰ تا ۱۰ باشد که بهترین عدد ۱۰ است. هر چه رتبه شما درgoogle بعنوان بزرگترین موتور جستجوی جهان بالاتر باشد ترافیک (یا بازدید کننده) سایت شما بیشتر خواهد بود و ترافیک بالاتر به معنی درآمد و موقیت بیشتر است. حتماً در بین تگ های tittle در کدهای HTML صفحه تیتر مناسب با متن صفحه قرار دهید تا گوگل بتواند به راحتی صفحه شما را پیدا کند توجه کنید که هر چه کلمات مرتبط با موضوع صفحه (کلمات کلیدی یا key words) شما بیشتر باشد رتبه آن صفحه در نتایج جستجو بهتر خواهد بود. هیچ گاه سعی نکنید گوگل را گول بزنید چون آنرا تشخیص می دهد و شما را جریمه می کند و خواهید  دید  که ترافیک وب سایتتان افت کرده است. اصل سادگی را در زمینه پیوند های داخلی سایت خود رعایت کنید.
جذابیت وب سایت بیشتر به محتوای آن مربوط می شود تا جذابیت ظاهری آن هر چند ظاهر شایسته نشانه اعتبار سایت شماست. برای اینکه بتوانید ترافیک وب سایت خود راافزایش دهید و این روند را حفظ کنید باید محتوا یا خدمات مفیدی را مجاناً در اختیار کاربر قرار دهید حتی ممکن است وب سایت شما فقط برای معرفی یک شرکت باشد که مثلاً  کار ساختمانی انجام می دهد. در این وب سایت می توانید اطلاعات مفید در مورد آخرین دستاوردهای تکنولوژی در زمینه کاری خود ارائه دهید. و وب سایتهای مفید در زمینه کاری خود را به مشتریان خود معرفی کنید. بدین وسیله کاربرانی خواهید داشت که به زمینه کاری شما علاقمندندو یا در این زمینه فعالیت می کنند. علاوه بر این در مشتریان خود این حس را القا می کنید که در کار به اصول علمی و آخرین دستاوردها توجه دارید.