در بازاریابی ایمیلی ،زمانی می توانید موفقیت چشم گیری بدست آورید که ،ایمیل های تبلیغاتی شما به دست دریاقت کنندگان مورد نظر شما برسد،در این مطلب از آموزش های بازاریابی به بررسی نکاتی می پردازم که کیفیت ایمیل شما را بالا ببرد و از اسپم شدن ایمیلتان در امان باشید.

  • لیست ایمیلتان را پاک سازی کنید

تقریبا می توان گفت که ۲۰ درصد از ایمیل های لیست شما،بعد از ۱۲ ماه دیگر کارایی نخواهد داشت،برای اینکه حدود یک پنجم از کل اطلاعات پایگاه شما یا آدرس ایمیلشان عوض می کنند یا عضویتشان را در سیستم شما لغو می کنند. ارائه دهندگان خدمات اینترنتی،گاهی از آدرس ایمیل های قدیمی و حذف شده به عنوان تله اسپم استفاده میکنند،پس حواستان باشد که شما در این تله نیفتید و ایمیلتان به پوشه اسپم فرستاده نشود و باعث آسیب رسیدن به شهرت شما می شود و تلاش های شما ،بی نتیجه می ماند.شما می بایست با استفاده از روش های زیر لیست ایمیلتان را پاک سازی کنید:

مطمئن شوید که سیستم ایمیلتان طوری تنظیم شده است که می توانید تمام پاسخ هار را دریافت کنید.پس همه ی پاسخ ها را دریافت کنید.

فعال بودن لغو اشتراک،پس از هر بار تغییر  در حساب کاربری یا لغو اشتراک، این پاسخ ها را بررسی کنید.شما باید همه تغییرات را زیر نظر داشته باشید،از قبیل اینکه چه کسانی اشتراکشان را لغو کرده اند،چه کسانی حساب کاربری خود را تغییر داده اند و یا ایمیل هایی که حذف شده اند.

لازم است ایمیل های پاسخ را چک کنید زیرا بسیاری از دریافت کنندگان ایمیل ، به جای استفاده از لینک لغو اشتراک،از طریق پاسخ دادن به ایمیل های خود تقاضای لغو اشتراک می کنند.

  • طبقه بندی لیست تان بر اساس فعالیت

ارائه دهنگان خدمات اینترنتی، را از طریق ایمیل ها و فرستنده های آنها بررسی میکنند،پس کسانی که اصلا ایمیل های شما را باز نکنند،ایمیل هایتان در پوشه اسپم خواهد رفت،حتی اگر خواهان ایمیل های شما باشند،برای جلوگیری از این مسئله می توانید به نکات زیر توجه کنید:

لیست تان را بر اساس آخرین باری که مشترکین ایمیل هایتان را باز کرده اند،دسته بندی کنید.

می توانید برای مشترکین غیرفعال خود،موضوع های گیراتر و پیشنهادات ویژه ای در نظر بگیرید و از تکنیک های موثری استفاده کنید.

خب دوستان عزیز برای امروز تا همینجا کافی می باشد
از همراهی شما دوستان سپاسگزارم