دوستان در این پست تصمیم گرفتم شما را با چندین راه کار برای موفقتیت فروشگاه اینترنتی خود آشنا کنم.
تا پایان همراه من باشید

افراد بسیاری برای کسب درآمد و تحقق رویا های خود وارد دنیای اینترنت می شوند و برای این منظور به راه های زیادی متوسل میشوند.ولی یکی از بهترین و ساده ترین روش ها برای کسب درآمد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است فروشگاه اینترنتی یک مزیت بزرگ دارد و آن عدم وابستگی به مکان است نیازی نیست در یک بازار باشید یا جایی خاص داشته باشید اگر در شهری دور افتاده ساکن هستید ویا اگر سرمایه کافی برای اجاره یا خرید فروشگاهی بزرگ ندارید چیز زیادی از دست نداده اید همه چیز به توانایی ها و دانش شما برای راه اندازی یک وب سایت اینترنتی وابسته است.

افرادی که فقط با استفاده از یک کامپیوتر و با اتصال به اینترنت در خانه فروشگاهی اینترنتی را اداره می کنند بسیارند و بعضا از این طریق درآمد قابل توجهی هم دارند و برخی از این فروشگاه های اینترنتی هم به چنان موفقیت هایی دست پیدا کرده اند که از یک کسب و کار کوچک و پیش پا افتاده به شرکت های بزرگ پول ساز تبدیل شده اند که نه تنها به کاهش مصرف انرژی کمک میکنند بلکه برای عده ای هم ایجاد شغل کرده اند. اما راز موفقیت این فروشگاه های اینترنتی در چیست؟ و چه عواملی آنها را به این درجه از موفقیت رسانده است؟ در ادامه به مهمترین اسرار موفقیت فروشگاه های اینترنتی اشاره می کنم تا شما هم اگر ایده ای دارید هر چه سریعتر فروشگاه خود را راه اندازی کنید.

جلب اعتماد مشتری
اولین و بزرگترین معضل ما در راه اندازی فروشگاه نحوه جلب اعتماد مشتریان است.
دوستان توجه کنید که حق را باید به مشتریان داد زیرا بنده گان خدا فقط با یک وب سایت طرف هستند و باید کالا را از روی یک یا چند تصویر انتخاب کنند و حتی امکان لمس آنرا هم ندارند، باید به گفته های شما درباره کیفیت کالا اعتماد کنند و طبعا شما هم هیچ نقدی از کالا های فروشگاهتان قرار نمیدهید، آن ها می تواند همین کالا را از فروشگاهی در نزدیکی محل سکونت خود تهیه کنند بسیار راحت و آسان و قابل اطمینان!!!

بنابراین اولین کاری که برای رونق فروشگاه اینترنتی خود باید انجام دهید ایجاد اعتماد در نزد مشتریان است برای این منظور یک سری راهکار ها وجود دارد که با بکار بستن آنها می توانید اعتماد بیشتری در بین مشتریان خود داشته باشید:

۱٫ باید وب سایت شما همیشه و به صورت شبانه روز در دسترس باشد:
برای این منظور باید در انتخاب هاست مناسب بسیار دقت کنید. اگر هاست مناسبی انتخاب نکنید و هاست شما به دلایل و بهانه های مختلف دچار اختلال شود یا سرور هاستی که انتخاب کرده اید مشکلاتی داشته باشد وب سایت شما به صورت مداوم از دسترس کاربر خارج خواهد شد حال فکر کنید مشتری چه احساسی خواهد داشت؟ آیا در چنین وضعیتی مشتری احساس اعتماد خواهد کرد؟ آیا می تواند به توصیه های شما عمل کند و کالایی را که به او پیشنهاد کرده اید خریداری کند؟ در حالیکه هر از چند گاهی تنها راه پاسخگویی و ارتباط با شما را از دست می دهد؟ خودتان تصور کنید به کسی که به کار خود بی تفاوت است می توان اعتماد کرد؟ آیا کیفیت کار او قابل تضمین است؟پس قبل از انتخاب امکانات سایت کاملا از شرکت سرویس دهنده خود اطمینان داشته باشید.

۲٫ گرفتن نماد اطمینان الکترونیکی
برای این منظور بعد از ثبت نام در وب سایت تقاضای اعطایی نماد اطمینان الکترونیکی و ارسال مدارک و انجام اصلاحات لازم در وب سایت منتظر اعطای نماد باشید این نماد که از طرف وزارت صنعت و معدن به وب سایت های اینترنتی که دارای شرایط لازم باشند داده می شود.این عمل برای جلب اعتماد مشتری بسیار خوب عمل می کند چون از طریق یک نهاد دولتی هویت شما تایید می شود و محلی را برای ارائه شکایات به مشتری معرفی می کند و بدین وسیله مشتری با اطمینان خاطر بیشتری از شما خرید خواهد کرد.

۳٫ دریافت سرویس SSL را از هاست
امکان عضویت در فروشگاه بسیار یاری دهنده است اما برای ایجاد اطمینان بیشتر و حفظ اطلاعات او حتما باید از یک لایه امن کد گذاری شده استفاده کنید برای این منظور باید حتما سرویس SSL را از هاست خود خریداری کنید تا مانع از افشای اطلاعات کاربران شوید.

۴٫ قرار دادن لینک های “تماس با ما” و “درباره ما” در تمامی صفحات
در همه صفحات وب سایت خود لینک هایی به صفحات «تماس با ما» و «درباره ما» قرار دهید تا بدین وسیله کاربران هر پرسش و مشکلی داشتند بتوانند با شما تماس بگیرند و شما هم باید به گونه ای به پرسش های آنها پاسخ دهید که هیچ شک و تردیدی برای خرید از شما ایجاد نشود
همچنین صفحه ای که تحت عنوان «درباره ما» در وب سایت خود قرار می دهید بسیار مهم است در این صفحه باید اطلاعات کاملی درباره خود ارائه دهید و به مشتریان دلیلی بدهید که به شما اعتماد کنند این صفحه یک صفحه اعتماد سازی است
بسیاری از مشتریان فروشگاه اینترنتی شما از این صفحه بازدید می کنند در این صفحه شما به عنوان مدیریت فروشگاه باید حتما شماره تلفن ثابت در اختیار کاربران و مشتریان قرار دهید
اشتباه بزرگی که بسیاری از صاحبان فروشگاه های اینترنتی مرتکب میشوند این است که به قرار دادن یک یا چند شماره تلفن همراه در وب سایت خود اکتفا می کنند اما نمیدانند که این روش دلالان سرپایی و بدون جا و مکان است که کمتر کسی به چنین افرادی اعتماد می کند.
همچنین در این صفحه حتما باید آدرس کامل خود را در اختیار کاربران قرار دهید و حتی همه مجوز های فروشگاه خود را در این صفحه در معرض دید مشتریان قرار دهید

۵٫پاسخگویی سریع به مشتریان
یکی دیگر از کارهایی که برای ایجاد اعتماد در کاربران و مشتریان یک فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است پاسخگویی سریع و کوتاه مدت به مشتریان است باید هر روز در چند مرحله به ایمیل ها و نظرات پاسخ دهید و مشکل مشتریان را رفع نمایید.عدم پاسخگویی یا دیر پاسخ دادن به ایمیل ها و نظرات مشتریان آن ها را مردد کرده و یا از خرید منصرف می کند
بنابراین باید مکانیزم پاسخ گویی مناسبی به کابران داشته باشید که اطمینان مشتری را جلب نماید و هر زمان که سفارش را دریافت می کنید تا هنگام تحویل کالا مرحله به مرحله مشتری را از روند تحویل آن به کمک ایمیل یا پیامک مشتری را مطلع کنید.

به خاطر داشته باشید که یک فروشگاه اینترنتی اگر در بین کاربران و مشتریانش اعتبار کافی نداشته باشد و به اندازه کافی اعتماد سازی نکرده باشد نمی تواند درآمد مناسبی داشته باشد و پس از هزینه های بسیار با شکست رو به رو میشود

در ادامه این روش ها نیز همراه من باشید.