دستیابی از طریق کاربران تائید شده
دستیابی Anonymous ، گزینه ای مناسب برای دستیابی به اطلاعات عمومی و عام است . در صورتیکه برنامه های وب شامل اطلاعاتی خاص و خصوصی باشند ، می بایست در ابتدا کاربران شناسائی و در ادامه با توجه به مجوزهای تعریف شده ، امکان دستیابی فراهم گردد. در برنامه های وب ASP.NET از سه روش عمده به منظور Authentication و Authorization کاربران استفاده می گردد :

Windows integrated authentication : در روش فوق ، شناسائی و تائید کاربران بر اساس لیست کاربران تعریف شده بر روی سرویس دهنده انجام خواهد شد. در ادامه با توجه به مجوزها و امتیازات نسبت داده شده به هر Account ، امکان دستیابی و یا عدم دستیابی به منابع موجود بر روی سرویس دهنده ، فراهم می گردد.

Forms authentication : در روش فوق ، کاربران به یک فرم وب Logon ، هدایت می گردند . در ادامه ، اطلاعات مربوط به نام و رمز عبور آنان اخذ و فرآیند شناسائی و تائید بر اساس یک لسیت کاربران و یا از طریق یک بانک اطلاعاتی که برنامه حمایت می نماید ، انجام خواهد شد.

Passport authentication : در روش فوق ، کاربران جدید به یک سایت که توسط مایکروسافت میزبان شده است ، هدایت می گردند .پس از ریجستر شدن کاربران ، امکان دستیابی آنان به چندین سایت ، فراهم خواهد شد( تمرکز در شناسائی کاربران و استفاده از سایت های متعدد با توجه به تائید بعمل آمده ) .

هر یک از رویکردهای فوق ، به همراه روش دستیابی Anonymous ، دارای مزایای مختص به خود بوده و برای نوع خاصی از برنامه های وب ، مناسب می باشند :

نوع برنامه : برنامه وب عمومی اینترنت
روش تائید کاربران : Anonymous
توضیحات : روش عمومی دستیابی برای اغلب سایت های وب ، می باشد. در این روش ، ضرورتی به Logon وجود نداشته و با استفاده از مجوزهای سیستم فایل NTFS ، می توان ایمن سازی منابعی را که قصد اعمال محدودیت در رابطه با دستیابی به آنان وجود دارد را انجام داد .

نوع برنامه : برنامه وب اینترانت
روش تائید کاربران : Windows integrated
توضیحات : در روش فوق ، سیستم معتبر سازی ویندوز ، کاربران شبکه را از طریق کنترل کننده Domain ، تائید می نماید. امکان دستیابی به منابع برنامه های وب بر اساس مجوزهای تعریف شده بر روی سرویس دهنده ، برای هر یک از کاربران فراهم می گردد .

نوع برنامه : برنامه های وب تجاری
روش تائید کاربران : Forms
توضیحات : برنامه هائی که نیازمند دریافت اطلاعات مالی می باشند ، می بایست از روش فوق به منظور اخذ و ذخیره سازی اطلاعات ، استفاده نمایند .

نوع برنامه : برنامه های متعدد تجاری
روش تائید کاربران : Passport
توضیحات : در روش فوق ، کاربران یک مرتبه Sign in نموده ( از طریق یک مرکز تائید کاربران ) و امکان دستیابی و استفاده آنان از تمامی برنامه هائی که از Passport SDK استفاده می نمایند ، وجود خواهد داشت . اطلاعات کاربران در یک Passport profile نگهداری خواهدشد ( در مقابل استفاده از یک بانک اطلاعاتی محلی ) .