آرایه ها در جاوا اسکریپت بسیار پر استفاده هستند و توابع و عملیاتی که روی اونها قابل اجرا هست هم متفاوت اند . بعضی مواقع لازمه که برای رسیدن به هدفتون در هنگام کار با آرایه ها اونها رو مرتب کنید ، معکوس کنید و یا این که در هم ریزی و مخلوطشون کنید .

در کدی که امروز به شما معرفی می کنیم می خوایم ارایه های جاوا اسکریپت رو به هم بریزیم و یک ترتیب تصادفی و رندم به مکان اعضای ارایه ها بدیم .
تابع جاوا اسکریپت در هم ریزی ارایه :

در زیر تابعی رو برای شما آوردیم که یک متغیر آرایه ای رو به عنوان ورودی دریافت می کنه و ارایه ی به هم ریخته رو بر می گردونه . منظور از به هم ریختن جا به جایی اعضای آرایه به صورت تصادفی هست :

pop

استفاده از این تابع هم که بسیار سادست . در مثال زیر یک آرایه داریم که ۱۰ عضو داره و به ترتیب اعضای ۰ تا ۹ رو در خودش داره . کافیه این آرایه رو به تابع Shuffle پاس بدیم تا ارایه ی به هم ریخته رو به ما بده . در این مثال ارایه ی به همر ریخته شده رو در Arr2 نگه داشتیم . جالب اینجاست که با توجه به استفاده از تابع رندم هر بار که این کد رو اجرا کنید یک به همریزی جدید به شما میده :

lkl

برای اینکه خروجی به هم ریخته رو ببینید می تونید یه تابع برای چاپ ارایه در خروجی به شکل زیر بنویسید و از اون استفاده کنید :

nbnb

برای اینکه خروجی به هم ریخته رو ببینید می تونید یه تابع برای چاپ ارایه در خروجی به شکل زیر بنویسید و از اون استفاده کنید :

yy

در آخر هم کل مثال رو برای شما آوردم که به راحتی می تونید اونو اجرا کنید :

saz