خط فاصله و بدون خط فاصله دامنه

از نظر فنی خط فاصله به عنوان یک جدا کننده (یا فضا ) شناخته شده است در نتیجه آنها باید در مواردی استفاده شوند که موتورهای جستجو به درستی نتوانند کلمات کلیدی را تشخیص دهند. به عنوان مثال expertsexchange.com آیا این experts_exchange ویا expert_hosting_change می تواند باشد؟ در تمام موارد دیگر برای مثال بالا خط فاصله غیر ضروری میباشد چون موتورهای جستجو به درستی کلمه کلیدی را تجزیه خواهند کرد. از آنجا که گوگل تا حد زیادی محتوا نام دامنه شما را نا دیده می گیرد ( پس از تحقیقات بیشتر من متوجه شدم که کلمه کلیدی در نام دامنه نقش بزرگی در seo بیش از آنچه ما تصور می کنیم ایفا می کند به ویژه برای کلمات کلیدی با رقابت کمتر ) . در نتیجه شما باید بروی جنبه تجاری نام دامنه بیشتر تمرکز کنید نام دامنه باید  کوتاه و ساده و آسان به خاطر سپرده شود.
بازاریابی کلامی
هیچ بحثی در مورد دامنه بدون خط فاصله وجود ندارد. و آن وقتی است که شما بازایابی دامنه خود را از طریق دهان و کلام انجام می دهید. بسیار آسان تر است که به کسی بگویید مثل برو به وب سایت گرو سرچ دات کام تا بگویید برو به وب سایت گرو خط فاصله سرچ دات کام و حتی احتمال به خاطر سپردن دامنه با خط فاصله مثلا همین گرو خط فاصله سرچ دات کام برای دیگران کم است و احتمال فراموش کردن خط فاصله بسیار زیاد است و ممکن است در نوشتن خط فاصله را فراموش کنند و نتایج جستجو آنها را به جاهایی دیگری غیر از این وب سایت ببرد . برای جلوگیری از این سر در گمی توصیه می کننم که دامنه بدون خط فاصله داشته باشید و یا از نام دامنه با خط فاصله برای اشاره و ورود به دامنه بدون خط فاصله خود استفاده کنید.
بسیاری از مردم گزارش می دهند که آنها شاهد افت آفت در دامنه های با خط فاصله خود در گوگل SERPs ( صفحات مربوط به نتایج موتورهای جستجو ) می شوند. پس از بازرسی بیشتر افت توسط دامنه ها با خط فاصله تایید شد. و این به این دلیل است که گوگل به طور مداوم الگوریتم جستجوی خود را به روز رسانی می کند بنابراین رتبه بندی صفحات شما از روز به روز دیگر متفاوت میباشد و در اغلب اوقات صفحات ممکن از شاخص گوگل سقوط کند. با این حال آیا خط فاصله سبب این اتفاق است ؟ فقط تصور کنید این ریسک را که گوگل یا هر SEO دیگر برای بخواهند موضوع را برای همه دامنه های با خط فاصله که سایت های با کیفیت بالا داشته باشند اجرا کنند. یک فیلتر ساده مثل این دیگر با محتوا و کیفیت سایت کاری نخواهد داشت و کیفیت و محتوا برایش اهمین نخواهد داشت. اما الگوریتم پیچیده گوگل فراتر از این ها میباشد .
افسانه ” نتایج جستجو دامنه بدون خط فاصله “
برخی دیگر بر این باورند که بالاترین نتایج بدست آمده دامنه های بدون خط فاصله و به همین دلیل دامنه های بدون خط فاصله بهتر میباشند .البته نتایج بالا هم دامنه های با خط فاصله را هم نشان می دهند پس چرا ؟ به دلیل اینکه به طور سنتی این کنوانسیون برای بدست آوردن دامنه های بدون خط فاصله میباشد به طوری که اکثر سایت ها از این گونه دامنه ها استفاده می کنند از این رو اکثر نتایج شامل دامنه های بدون خط فاصله میباشد . در حقیقت SERPs هم شامل چندین نام دامنه با خط فاصله هم میباشد بنابراین این دلیل بر این است که داشتن دامنه با خط فاصله اشتباه و جریمه نمیباشد . در حقیقت برای گوگل کیفیت و محتوای سایت در رتبه بندی سایت مؤثر میباشد بدون در نظر گرفتن نام فنی دامنه.
افسانه ” محبوبیت دامنه های بدون خط فاصله “
بعضی ها بر ای باور هستند که مردم کمتر دوست دارند بر سایت های کاه نام دامنه آنها با خط فاصله است کلیک کنند بدلیل اینکه ارتباط این گونه نام های دامنه با سایت های اسپم و همچنین به دلیل اینکه دامنه های قدیمی همیشه بدون خط فاصله میباشند. ما تا کنون هیچ مقاله یا بحث و یا حتی وبلاگی در مورد این چنین تاثیر بر الگوی کنونی نام دامنه ندیده ایم ( خواهشا اگر شما دیده اید در پایین این مقاله بیان کنید ) بنابراین اگر این مسئله را کسی باور دارد ما پیشنهاد می کنیم نام دامنه های بدون خط فاصله را برای خود انتخاب کند.
حقیقت ” اسپم بودن دامنه های با خط فاصله “
کارشناسان اشاره می کنند که دامنه هایی با چندین خط فاصله به سرعت از SERPs نا پدید می شوند. در باره این مورد هیچ شکی وجود ندارد بدلیل اینکه در حقیقت دامنه هایی با چندین خط فاصله بین کلمات آنها توسط سایت های اسپم استفاده می شوند. اما دلیل ناپدید شدن آنها مربوط به خط فاصله نمیباشد احتمالا داشتن محتوای اسپم مانند و یا کیفیت پایین وب سایت میباشد .و در واقع این بدین معنی نیست که سایت هایی که از دامنه های با خط فاصله استفاده می کنند بدلیل داشتن نام دامنه با خط فاصله گوگل آنها را جریمه کند و سایت آنها را صفحات نتایج جستجو به خاطر این سبب حذف کند.
خط فاصله یا اندراسکور ( خط تیره )؟
اگر شما در وضعیتی هستید که مجبورید برای انتخاب نام دامنه مناسب خود از خط فاصله استفاده کنید پس مهم میباشد از خط فاصله استفاده کنید نه اندراسکور ( خط تیره ) در حالی که یاهو و MSN خط تیره را مثل خط فاصله تفسیر می کنند اما گوگل نه این گونه تفسیر نمی کند . ( گوگل نتایج بسیار مختلفی برای خط فاصله و خط تیره نشان می دهد و خط تیره را به عنوان یک حرف از حروف تفسیر می کند نه فضا ).