با سلام خدمت  شما وب مستران عزیز دوستان گرامی  وردپرسی، خوبین؟مطمئنا شما هم از آن دسته افرادی هستید که به هر دلیلی حوصله ندارید تا مدام در انواع سایت ها نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا وارد آن شوید همیشه در سایت در حالت لاگین باقی می‌مانید. اما این کار باعث می‌شود تا هر کسی که به رایانه شخصی و گوشی شما که دسترسی دارد به راحتی وارد محیط داشبورد شما شده و اقدام به انجام کارهایی خرابکارانه، مشاهده اطلاعات و .. نماید.

سایت‌های وردپرسی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از این طریق می‌توان کارهایی بر روی آن ها انجام داد، فرض کنید دارای سایت پر ترافیکی هستید و تیمی از نویسندگان را دارید، حال به این فکر کنید که شخصی وارد پیشخوان یکی از نویسندگان شده و مطلب نامربوطی را در سایت شما منتشر کند، مطمئنا این کار برای شما فاجعه بار خواهد بود! لذا لازم است تا به صورت خودکار کاری کنیم تا وقتی کاربر در پیشخوان نبود به صورت خودکار پس از مدت زمان مشخصی از طریق خود وردپرس از محیط پیشخوان خارج گردد.
حتما بخوانید  پیمایش نامحدود در صفحه ی محصولات ووکامرس با YITH Infinite Scrolling
افزونه Idle User Logout

در این آموزش می‌خواهم تا به معرفی افزونه idle user logout بپردازم که تا به امروز توانسته است تا بیش از ۱٫۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۴٫۶ را در مخزن وردپرس ازآن خود کند.

پس از اینکه افزونه را نصب و فعال نمودید منویی در بخش تنظیمات پیشخوان وردپرس با نام idle user logout افزوده خواهد شد، مطابق تصویر زیر روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه تنظیمات عمومی افزونه شوید.

همانطور که در تصویر می‎بینید در صفحه تنظیمات افزونه و در تب auto logout duration می‌توانید مدت زمانی را که کاربر پنجره مرورگر را می‌بندد تعیین کنید تا بر حسب ثانیه پس از آن کاربر به طور خودکار اکانت وی از سایت خارج شود. پس از اینکه کاربر مورد نظر مجددا آدرس پیشخوان وردپرس را وارد کند با صفحه‌ای که در تنظیمات افزونه تعیین خواهید نمود مواجه می‌شود که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

همچنین با زدن تیک گزینه disable in wp admin می‌توانید خروج خودکار را برای کاربران با سطح دسترسی مدیریت کل را بردارید تا کاربرانی که دارای سطح دسترسی مدیرکل می‌باشند از سایت خارج نشوند.

پس از اینکه تنظیمات کلی افزونه را شخصی سازی کردید بر روی تب idle behavior کلیک کنید تا وارد بخش تعیین مدت زمان خروج و صفحه مورد نظر برای انواع نقش‌های کاربری بپردازید.
حتما بخوانید  تجزیه و تحلیل ووکامرس با WooCommerce Google Analytics Integration

همانطور که در تصویر می‌بینید در این تب می‌توانید برای انواع نقش کاربری وردپرس همچون مدیرکل، نویسنده، ویرایشگر و.. تنظیمات ورود و خروج را بر اساس زیر انجام دهید.