سلام کاربران عزیز ، حال شما چطوره؟ خوبید؟ خوش سلامت هستید؟ امیدوارم که این چنین باشید ، با مطلب امروز که در مورد حل مشکل magic quotes در جوملا ۳   میباشد در خدمت شما هستیم . امیدوارم که این مطلب برای شما بسیار مفید واقع گردد.
محتویات

۱ مقدمه
۲ علت بروز مشکل درج کاراکترهای \" در مطالب جوملا
۳ مشاهده اینکه آیا magic quotes برابر On است یا Off
۴ راه حل

مقدمه

یکی از مشکلات شایع در جوملا ۳ مشکل اضافه شدن خودکار کاراکترهای \" به مطالب در جوملا ۳ است. عموما این مشکل هنگامی بروز خواهد کرد که از طریق مدیریت مطالب جوملا قصد اضافه کردن یک تصویر یا یک لینک را به مطلب داشته باشید، به این صورت که پس از اضافه کردن تصویر یا لینک کاراکتر \" در ابتدا و انتهای کد html مطلب درج خواهد شد. که در نتیجه هیچ تصویری نمایش داده نخواهد شد و لینک‌ها بدرستی کار نخواهند کرد.

متاسفانه این مشکل با عوض کردن TinyMCE (که ادیتور پیش فرض جوملا است) با CKeditor یا سایر ادیتورهای وب حل نخواهد شد.

ما در این مقاله قصد داریم ضمن توضیح علت بروز این مشکل این نقیصه را برطرف کنیم.
علت بروز مشکل درج کاراکترهای \" در مطالب جوملا

علت بروز مشکل درج کاراکتر \" در مطالب جوملا تنظیمات magic_quotes در php است. یعنی هنگامیکه magic_quotes برابر On باشد به احتمال زیاد در جوملا۳ با این مشکل مواجه خواهیم شد.

تنظیمات magic quotes برای دستورات php کاربرد دارد که برخی از کاراکترها را نظیر (“, ‘, \ and NULL) با \ جابجا می‌کند. به همین علت که این تنظیمات در بیشتر مواقع خود باعث بروز مشکلاتی برای کاربران php می‌شود تا مشکلات آنها را حل کند، این گزینه در php6 حذف خواهد شد.

نکته : بنابراین باید کلیه تنظیمات magic quotes را برابر Off قرار دهیم.
مشاهده اینکه آیا magic quotes برابر On است یا Off

جهت مشاهده اینکه آیا magic quotes برابر On است یا Off باید به مدیریت سیستم مدیریت محتوای جوملا بروید و از تب سیستم ← اطلاعات سیستم را انتخاب کنید و سپس تب تنظیمات php را انتخاب کنید تا مقادیر موجود مربوط به این تنظیمات را مشاهده کنید.
راه حل

برای حل این مشکل ابتدا باید دستورات زیر را به فایل php.ini مان اضافه کنیم.

magic_quotes_gpc = Off
session.save_path = “/tmp”

ما خودمان می‌توانیم یک فایل به نام php.ini ایجاد کنیم و آنرا در root و فولدر administrator قرار دهیم و همچنین می‌توانیم از پشتیبانان هاست مان درخواست کنیم که تنظیمات را برای ما انجام دهند. اگر به هر دلیل خودتان با پشتیبانان هاست تان قادر به اعمال تغییرات فوق در فایل php.ini نبودید می‌توانید کد زیر را در فایل htaccess.txt یا htaccess. کپی کنید.

php_flag magic_quotes_gpc 0

بعد از انجام تنظیمات فوق باید به مدیریت جوملا وارد شوید و از منوی سیستم ← تنظیمات کلی ← تب فیلتر متن را انتخاب کنید. سپس گزینه نوع فیلتر ، مدیر ارشد را به لیست سیاه پیش فرض تغییر دهید.

همانند تصویر زیر.

نکته : همینک می‌توانید بدون مشکل از جوملا ۳ استفاده کنید.