شرکت های ساخت سایت و ارائه دهندگان خدمات بهینه سازی وب سایت یا سئو، به طور متوسط درآمد مناسبی دارند. این شرکت ها مدیریت فروش و بازاریابی برای بهینه سازی موتورجستجو (سئو) را برای اشخاص انجام می دهند. بسیاری از سازمان های ارائه دهندهء خدمات ساخت سایت و سئو به تقاضاهای مشتریان دستیابی داشته و به طور قابل توجهی آن تقاضاها را در اختیار شرکت های کوچکتر طراحی سایت و یا شرکت های عامل فروش و تبلیغات و یا بازاریابان اینترنتی و خدمات بهینه سازی وب سایت قرار می دهند.

اما اگر بخواهیم یک چشم انداز به نحوهء کار آنها داشته باشیم، این امر به صورت قابل توجهی مشکل تر خواهد بود و خواهیم دید که رویکرد سنتی شرکت های ارائه دهندهء سئو کمتر موثر خواهند بود. علاوه بر این در این چند سال اخیر پیشرفت های زیادی در صنعت ساخت سایت و بهینه سازی وب سایت (سئو) صورت پذیرفته است اما سوال این است که: روند جدید برای کسانی که تمایل به بدست آوردن مزایای رقابتی برای انجام سئو را دارند چیست؟

همیشه تاکید بر شفافیت انجام کار سئو همراه با به روز رسانی، موضوع اخلاقی بسیار مهمی در بازاریابی آنلاین بوده است. همانند بسیاری از به روز رسانی های تکمیلی گوگل در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، ثابت شده است که سال ۲۰۱۱ سال بسیار فعالی برای صنعت بهینه سازی وب سایت (سئو) در موتور جستجو می باشد. البته می تواند یک فرصت برای درخشش شرکت هایی باشد که ترجیح می دهند در پوشش تاریک و نا معلومی کار انجام دهند.

در حالی که ما واقعاً نمی دانیم اگر مشکلاتی در انجام کار سئو با این شرکت ها بوجود بیاید، حداقل آن این است که دیگر افراد اقدام به پیدا کردن و کار با آنها را نمی کنند. پس سعی کنید با چنین سازمان هایی هیچ نوع همکاری انجام ندهید.

  • حتماً نسبت به شناخت شرکت ارائه دهندهء خدمات سئو اقدام به عمل آورید و در جریان سوابق کاری آن قرار بگیرید. آنها باید حتماً قابل دسترس، مرتبط و حرفه ای باشند. تشخیص تمامی این موارد به آسانی از طریق تماس تلفنی صورت خواهد گرفت.
  • انجام سئو به تنهایی کافی نیست و باید بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیل حتماً باید برای کسب و کار اینترنتی شما توسط شرکت های خدماتی ساخت سایت انجام شود. بسیار واضح است که بسته های مدرن بازاریابی موتور جستجو نیاز به ترکیبی از موارد ذکر شده برای ارتقاً وب سایت و انجام صحیح سئو نیاز دارد. این ایده که شما می توانید از چندین بازاریاب اینترنتی مختلف برای انجام سئو با هم کمک بگیرید، ایدهء قابل اعتماد و با دوامی نیست. بسیاری ادعا می کنند که بهترین شکل سئو را از شرکت A‌ ، بازاریابی ایمیل را از شرکت B و مدیریت بازاریابی شبکه اجتماعی خود را از شرکت C دریافت نموده اند. اما این روش عملاً و در هر مقیاسی و به دلایل معقول کار نمی کند. در واقع در نهایت با هزینه های بالا و یک مدیریت سایت درهم و به هم ریخته مواجه خواهید شد. ارائه دهندگان خدمات سئو امروزه نیاز به یک مدیریت واحد بر روی بهینه سازی وب سایت دارند. این امر باعث انجام کار سئو به صورت موثر خواهد شد.
  • تکنولوژی سئو برای موتور جستجو بسیار ضروری است و این راه طولانی از رعایت اصول تگ عنوان صفحات شروع شده و تا ارسال وب سایت به دایرکتوری ها ختم می شود. در حالی که در سال ۲۰۰۷ تازه موجی از انجام بهینه سازی وب سایت شروع شده بود، در سال ۲۰۱۱ این امر به طور قابل توجهی بالا رفته است. امروزه مردم حتی انتظار تجزیه و تحلیل بیشتری هم دارند. افراد به همان اندازه که نیاز سئو را برای وب سایت خود احساس می کنند به میزان و کیفیت بک لینک ها نیز اهمیت می دهند. افراد می خواهند بدانند که چه نعداد بک لینک به وب سایت شان در موتور جستجو اعتبار دارد. تمامی این خدمات و آمار آنها باید توسط شرکت ارائه دهندهء خدمات ساخت سایت و سئو به شما به سهولت ارائه شود.
  • در نهایت حفظ مشتری و توانایی شما برای حفظ کاربران به میزان خدمات شرکت شما به آنها مربوط می شود. علاوه بر این باید گفت که خدمات ارائه شده باید با ارزش باشد. پس برای انتخاب ارائه دهندهء سرویس و خدمات سئو و دریافت خدمات با کیفیت بالا و استاندارد باید تمامی این شرایط را در نظر بگیرید.
  • نتیجه: صنعت بهینه سازی وب سایت (سئو) در موتور جستجو به سرعت در این ۴ سال گذشته در حال تحول بود. تغییرات قابل توجهی در بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز انجام شده است. همچنین رشد انفجاری در link building و آمار نو آوری در انجام سئو صورت گرفته است. اما افراد با استفاده از کمک شرکت های ارائه دهندهء خدمات سئو که هنوز استراتژی های قدیمی را به کار می برند، متحمل ضرر در این بازار رقابتی وب سایت ها خواهند شد.