توصیه‌هایی برای فراگیری راحت‌تر برنامه‌نویسی
دسته: طراحی وب سایت

پنج شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

فراگیری برنامه‌نویسی مانند هر علم دیگری نیازمند صرف زمان، پشتکار و دقت است؛ در این مقاله سعی شده ۵ راه‌کاری که در آموختن هر زبان برنامه‌نویسی مفید می گردد مورد بررسی قرار گیرد. اگرچه رعایت این موارد در ابتدا مقداری کسل‌کننده بوده و روند پیشرفت را کند می‌کند اما پس از چندبار استفاده از آن‌ها، سرعت یادگیری به‌طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.

 
به نمونه کدها توجه کنید

هر برنامه و هر نرم‌افزار کامپیوتری از یک سری کد تشکیل شده که با قرارگیری آن‌ها در کنار یکدیگر، عملکرد آن برنامه شکل می‌گیرد و کار یک برنامه‌نویس نیز نوشتن این کدها است؛ برای این‌که این روند را سریع‌تر یاد بگیرید، سعی کنید با کدها آشنایی کامل داشته باشید. وقتی با یک نمونه کد مواجه می‌شوید، خط‌به‌خط آن‌را بادقت بررسی کنید و تلاش کنید متوجه شوید که نحوهٔ عملکرد آن کد چگونه است، برنامهٔ حاصل از آن چه‌کاری انجام می دهد و …

این کار در ابتدا سخت و ناامیدکننده است چراکه در اکثر مواقع حدسی که می زنید اشتباه است حتی گاهی یک درصد هم به برنامهٔ اصلی نزدیک نیست ولی ناامید نشوید چون پس از چند بار که این کار را انجام دادید، دستوراتی که استفاده شده‌اند در ذهنتان باقی مانده و به‌راحتی می‌توانید عملکرد برنامه را تشخیص بدهید و حتی کد را با چند تغییر ساده به یک برنامهٔ کاملاٌ متفاوت تبدیل کنید. پس فراموش نکنید یادگیری و بررسی کدها کمک بسیار بزرگی به فرایند یادگیری شما خواهد کرد.