در این آموزش شما را با تنظیمات dns در کنترل پنل kloxo  آشنا می کنیم که چگونه این تنظیمات را انجام دهید:

DNS مخفف کلمه domain name service می باشد، و وظیفه برقراری ارتباط میان دامنه یا دامنه های شما با سرور مربوطه را دارا می باشد. به کمک کنترل پنل kloxo یا همان lxadmin شما کاملا قادر خواهید بود تا از DNS های اختصاصی خود استفاده کنید.

– شما در کلوکسو بسادگی می توانید الگو های متفاوتی را برای استفاده های مختلف تعریف بکنید، بدین ترتیب شما می توانید از تعداد نامحدودی الگوی DNS برای تعداد نامحدود دامنه استفاده نمائید.

kloxo_setup-dns_iconبرای شروع زمانی که در قسمت مدیریت هستید گزینه الگوی DNS را انتخاب کنید. برای راحتی بیشتر می توانید dns template را در قسمت جستجوی kloxo که از تکنولوژی ajax استفاده می کند تایپ و با سرعت بیشتری گزینه مربوطه را پیدا کنید.

– در این مرحله شما می بایست گزینه add dns template را انتخاب کنید.

kloxo_setup-dns_template_screen

– فیلد اول تنها عنوانی است که شما برای این الگوی DNS برمی گزینید و نقش تمایز دهنده میان الگو های مختلف را اجرا می نماید که البته تمامی این مراحل بنا به گزارش قبلی شما توسط بخش پشتیبانی پارس پک انجام می پذیرد.

– فیلد دوم مشخص کننده IP ای است که شما برای این الگو در نظر می گیرید، در صورتی که تنها یک IP بر روی این سرور داشته باشید یا IP های شما اصطلاحا بر روی سرور باند نشده باشند طبیعتا تنها یک IP قابل مشاهده می باشد.

– فیلد سوم هم وظیفه مشابهی در قبال میل سرور (Mail Server) شما بازی می کند.

– فیلد چهارم عنوان DNS ای می باشد که شما می بایست آن را بر روی کنترل پنل دامنه خود تنظیم کرده باشید. مانند ns1.parspack.com , این DNS طبیعتا باید به یکی از IP های موجود بر روی سرور شما اشاره داشته باشید که در کنترل پنل دامنه شما صورت می پذیرد.

– فیلد پنجم هم مشابه فیلد چهارم خواهد بود. مانند ns2.parspack.com

* در همین جا توصیه پارس پک به شما در زمان تهیه و ثبت یک دامنه، استفاده از خدمات شرکت های معتبر بین المللی در زمینه ثبت دامنه مانند tucaws می باشد که شما را با مشکلات پخش DNS روبرو نسازد.