تناقضات میان سئو و کاربردپذیری
معمولا سئو و کاربردپذیری یکدیگر را تقویت میکنند اما گاهی همدیگر را نقض میکنند.به طور مثال مطمئنا ایجاد انبوه کلمات کلیدی (keyword stuffing) تجربه منفی از بازدید سایت برای کاربر ایجاد میکنند و منجر میشوند که خواندن مطالب برای کاربران سخت و یا غیرممکن شود.
نمونه ی دیگر انتخاب کلمات است.کلمات انتخاب شده به عنوان کلمات اصلی پست و یا وبسایت معمولا کلمات پیچیده ای هستند که بیشتر مورد جستجوی کاربران قرار میگیرند اما گاهی کلمات انتخاب شده اشتباه و یا به قدری پیچیده اند که هیچ کس نمیتواند آنها را درک کند.
مورد دیگر فوترهای زیبا است.فوترهای زیبا باعث میشوند که کاربردپذیری وبسایت افزایش پیدا کند اما امروزه براساس اصول جدید سئو هر نوع فوتری مورد تایید نیست و فوترهای که تعداد بیش از حدی لینک در آنها وجود داشته باشد از نظر سئو رد شده اند.فوترهای زیبا و پر از لینک برای کاربرانی که به آخر صفحه میرسند و چیزی را که میخواهند پیدا نمیکنند بسیار مفید است,زیرا آنها میتوانند آنجا به جستجو بپردازند.زمانی فوترهای زیبا و پر از لینک بسیار خوب بود زیرا باعث میشد که Link Juice از صفحات به هم منتقل شوند اما امروزه گوگل برخورد ویژه ای با وبسایت هایی که فوترهای پر از لینک دارند می کند.
از میان روش های موجود ۲ روش کلی مورد توصیه بزرگان سئو و طراحی است که تناقضات میان سئو و طراحی رفع شوند: •کوتاه مدت: ایجاد موازنه میان ترافیک بیشتر (سئو بهتر) و بازخورد بهتر ( کاربردپذیری بهتر) براساس نیازهای روز.اولیت بندی نیازها و انتخاب مهم ترین آنها براساس بازدید بیشتر و یا بازخورد بهتر میتواند در کوتاه مدت بسیار مفید باشد.
•طولانی مدت: همان طور که در بالا گفتیم شما نهایتا بازدید بالایی را از طریق کاربردپذیری به دست خواهید آورد.اجباری نیست که حتما شما تمامی اصول سئو و طراحی را انجام بدهید.