با عرض سلام خدمت شما کاربران رجیران
آیا شما می دانید که همه ی ایمیل های ارسالی به Inbox نمی روند؟
باید توجه داشته باشید که در ارسال انبوه ایمیل ،همه ایمیل ها حتما به Inbox نمی روند و حتی بعضی از ایمیل هایی ک از یاهو برای همین سرور ارسال می شود ،گاهی اسپم می گردد .گاهی ایمیل دوستان خود را در لیست اسپم پیدا می کنید،پس هیچ وقت اعتماد نکنید که ۱۰۰درصد ایمیل های تبلیغاتی شما به Inbox می روند.عوامل بسیاری در اسپم شدن ایمیل نقش دارند.
در زیر به طبقه بندی این عوامل را می بینید:

پارامترهای سمت سرور ارسال کننده
پارامترهای سمت سرور گیرنده
خطاهای سمت سرور گیرنده

طبق امار سایت Spam laws ،روزانه ۵/۱۴ میلیارد اسپم در کل اینترنت مبادله می شود.در نتیجه این موضوع کمپانی های بزرگی مانند:گوگل و یاهو برای محافظت از کاربرانش در برابر اسپم ها ، از قوانین سخت گیرانه ای پیروی می کنند.این مجموعه قوانین ،تحت عنوان CANSPAM شناخته می شوند و به برنامه نویسان ایمیل مارکتینگ نیز ارائه شده است، که طراحی های خود را بر این اساس انجام دهند.

پارامترهای سمت سرور گیرنده چیست؟
سرور های گیرنده ای مثل یاهو ،علاوه بر قوانینی که بر میل سرورها اعمل می کنند،لازم است که یک سری قوانین برای کاربران در نظر بگیرند.توجه داشته باشید که ایمیل هایی که از متن ساده تشکیل شده اند شانس بیشتری برای رفتن به Inbox دارند و بعد از آن ایمیل هایی که با فرمت Html که دارای جدول و لینک هستند شانس ورود به اینباکس را دارند.ایمیل هایی که محتوای آنها عکس و یا فایل های سنگین می باشند،امکان رفتن به لیست اسپم را دارند.

همانطور که دربالا گفتم ایمیل های ساده امکان رفتن به اینباکس را دارند ولی نمی توانید در این ایمیل ها با مشتریان ارتباط بصری ایجاد کنید، ولی در عوض ایمیل های Html که دارای رنگ بندی و تصاویر هستند،ارتباط بصری عمیقی با مشتریان برقرار می کنند.پس در حالت کلی میتوان گفت ایمیل های Html بدون تصاویر ،بهترین نوع ایمیل ها می باشند،مگر آنکه اسپم شدن ایمیلتان برای شما مهم نباشد.

آیا می دانید خطای سمت سرور گیرنده چیست؟
سرورهای بزرگی همانند یاهو که دارای قدرت بسیاری می باشند، روزانه میلیاردها ایمیل مبادله می کنند،ولی میزان خطا و وقفه در آنها صفر نیست. طبق آمارهای بدست آمده به طور تقریبی حدود ۱۱ درصد ایمیل های دریافتی توسط یاهو ،اسپم می شوند!!!!!

خب این بخش از نکات بازاریابی اینترنتی هم به پایان رسید
منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما هستیم