تفاوت هاست ریسلر با هاست وب

میزبانی وب، سرویسی است که اطلاعات مورد نظر جهت در دسترس بودن و مشاهده سایت توسط بازدیدکنندگان، بر روی آن قرار می گیرد. این اطلاعات توسط مرورگرها( …, Firefox, Internet explorer ) در سطح شبکه اینترنت قابل نمایش می باشند.

با توجه به نیاز کاربر، میزبانی وب در چند گروه اصلی( اشتراکی، مجازی (VPS) ، اختصاصی، …) قابل ارائه می باشد. در این مقاله قصد داریم دو زیر مجموعه میزبانی وب اشتراکی( میزبانی وب و میزبانی وب ریسلری) را مورد ارزیابی قرار دهیم.

میزبانی وب اشتراکی مختص افرادی در نظر گرفته می شود که قصد مدیریت ۱ یا چند وب سایت شخصی را دارند.

در میزبانی وب Share با توجه به پلن خریداری شده، امکان تعریف تعداد محدود/نامحدود دامنه وجود دارد که تمامی این دامنه ها می توانند از فضای میزبانی به صورت یکسان و به صورت Share  استفاده نمایند( در برخی از کنترل پنل ها قابلیت تعیین محدوده مجاز مصرف برای مقادیری نظیر Disk Space و Bandwidth برای دامنه های مازاد Add شده وجود دارد). در این نوع میزبانی دسترسی به کنترل پنل میزبانی تمامی دامنه های Add شده تنها با استفاده از مشخصات( نام کاربری و کلمه عبور) کنترل پنل اصلی امکان پذیر خواهد بود. بدین معنی که جهت مدیریت تمامی دامنه ها تنها یک Control Panel وجود دارد و این کنترل پنل به تنظیمات تمامی دامنه های Add شده دسترسی دارد.
در حالت کلی این نوع میزبانی، امکان مدیریت کلیه دامنه های شما با تمامی امکانات در یک account و فقط با یک Control Panel را برای مدیر وب فراهم می سازد.

میزبانی ریسلری

اغلب توسط افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که با وجود داشتن دانش اندک در زمینه Web Hosting، قصد فروش سرویس های میزبانی داشته و یا به دلیل تعداد بالای دامنه های شخصی، به دنبال تهیه سرویس میزبانی با هزینه کمتر و سهولت بیشتر در مدیریت تنظیمات می باشند.
در میزبانی وب Reseller با توجه به پلن خریداری شده، امکان تعریف تعداد محدودی دامنه( بسیار بیشتر از تعداد دامنه های قابل میزبانی در میزبانی وب و در برخی پلن ها به صورت نامحدود) وجود دارد.
میزبانی ریسلری از نظر مالی در مواردی که تعداد دامنه های قابل میزبانی بالا باشد، بسیار به صرفه است.
یکی از مزیت های میزبانی وب ریسلری نسبت به میزبانی وب امکان تعریف پلنی اختصاصی با منابع خاص و قابل Limit شدن از جمله:

فضای مجاز قابل استفاده(Disk Space)
پهنای باند( Bandwidth)
تعداد اکانت های پست الکترونیکی
استفاده از نسخه های متفاوت بانک اطلاعاتی و …

برای هر دامنه می باشد.

به طور مثال یک دامنه می تواند مجاز به استفاده از Disk Space با حجمی برابر با تمامی حجم ریسلری باشد و همین مقدار برای دامنه ای دیگر ۱MB در نظر گرفته شده باشد.
در این نوع میزبانی، به دلیل ایجاد Customer مجزا، دسترسی به کنترل پنل میزبانی هر دامنه با استفاده از مشخصات( نام کاربری و کلمه عبور) مربوط به همان دامنه امکان پذیر خواهد بود. لازم به ذکر است این کنترل پنل به سایر دامنه های Add شده روی ریسلری دسترسی ندارد.
نکته : کنترل پنل میزبانی تمامی دامنه ها با استفاده از کنترل پنل اصلی ریسلری، قابل دسترس و مدیریت می باشد.
به دلیل اینکه شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ هر دامنه به  وسیله DNS های دامنه که از طریق Whois قابل مشاهده می باشند، مشخص میگردد، ریسلر مجاز به استفاده از DNS های اختصاصی برای دامنه های زیر مجموعه ریسلری خود می باشد و بدین صورت به هنگام دریافت Whois از دامنه مشخصات DNS مربوط به مدیر وب نمایش داده خواهد شد.
لازم به ذکر است پاسخگویی هرگونه سوال و یا مشاوره کاربران و پشتیبانی فنی در صورت مواجه شدن سایت ها با مشکل، بر عهده شرکت ارائه دهنده خدمات ریسلری خواهد بود.
همچنین به دلیل مشابه بودن کنترل پنل های مدیریتی در این نوع میزبانی با میزبانی Web اشتراکی، تمامی لینک های آموزشی نظیر لینکهای راهنما و دانشنامه های موجود در سایت شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ برای مدیر وب و جهت ارائه آن در صورت لزوم به کاربران قابل استفاده می باشد. به همین دلیل برای تهیه این نوع میزبانی و آغاز کسب و کاری پر سود و بی دردسر در زمینه Hosting به هیچ وجه نیاز به داشتن دانش فنی بالا در این رابطه وجود ندارد.