تغییر پایگاه داده ی سایت به یک سیستم سریع تر
۸ – پایگاه داده ی پیش فرض دروپال MySQL می باشد که پایگاه داده ی بسیار قدرتمندی می باشد. اما در برخی موارد بهترین گزینه نیست. در برخی موارد هم راه حل های سریع تری موجود می باشد:

استفاده از پایگاه داده ی MariaDB و یا Percona به جای MySQL توصیه می شود. این دو پایگاه داده کاملا با MySQL سازگار هستند و لذا دروپال به خوبی بر روی این دو نصب می شود.
پایگاه داده ی Postgresql یکی از پیشرفته ترین پایگاه داده های متن باز موجود می باشد و توسط دروپال به خوبی پشتیبانی می شود.
پایگاه داده ی SQlite ساده ترین پایگاه داده ی موجود می باشد و اطلاعاتش را در درون یک فایل قابل حمل ذخیره می کند. در هاست های اشتراکی که سرعت دیتابیس MySQL کند است، می توانید از Sqlite به جای MySQL استفاده کنید. در کاربرد های ساده، سرعت دسترسی به پایگاه داده ی SQlite چندین برابر سریع تر از MySQL است.
در صورتی که بتوانید از Microsoft SQL Server و یا Oracale Database استفاده کنید، بسیار عالی می باشد. من دروپال را با Microsoft SQL Server بدون هیچ مشکلی نصب و استفاده کرده ام. بدون شک Microsoft SQL Server و Oracle پیشرفته ترین و بهترین پایگاه داده های موجود در حال حاضر می باشند.
پایگاه داده ی MongoDB یک پایگاه داده ی NoSQL می باشد و دسترسی به آن توسط API خاصی صورت می گیرد. ساختار داخلی آن هم تفاوت های عمده ای با پایگاه داده های SQL دارد. به همین خاطر نصب دروپال بر روی MongoDB مشکلات متعددی دارد و ممکن است بسیار دشوار باشد. با این حال اگر بتوانید دروپال را بر روی MongoDB پیاده سازی کنید، به خصوص در ترافیک های بالا، سرعت سایت چندین برابر سریع تر خواهد بود.
ماژول mongodb برخی از جداول دروپال را به روی پایگاه داده ی Mongodb منتقل می کند. همچنین ماژول دیگری هم موجود می باشد (mongodb_dbtng) که MongoDB را با dbtng متصل می کند و اجازه می دهد که دروپال را بر روی mongodb نصب کنید. البته ماژول مذکور ایراد های فراوانی دارد و فعلا قابل استفاده نمی باشد.
همچنین راه حل هایی هم موجود می باشد که به mongodb یک لایه ی مبتنی بر SQL اضافه می کند و اجازه می دهد که بر روی mongodbکدهای SQL اجرا کنیم. اما من این روش ها را امتحان نکرده ام و نمی توانم راجع به آن اظهار نظر کنم.
پایگاه داده ی Akiban یک پایگاه داده ی جدید می باشد که از نوع NoSQL می باشد. اما دارای یک واسط SQL برای Postgresql می باشد و لذا akiban هم مزایای پایگاه داده های NoSQL را دارد و هم مزایای SQL را!
دروپال به سادگی می تواند بر روی Akiban نصب شود و سرعت دروپال بر روی این سیستم چند ده برابر سریع تر از MySQL می باشد.
با این حال به دلیل این که پایگاه داده ی Akiban هنوز در حال توسعه می باشد، نمی توان آن را به عنوان یک راه حل کامل معرفی کرد.
من دروپال را بر روی akiban تست کرده ام و به خوبی کار می کرد. البته یک سری خطاهایی موجود بود که ممکن است در نسخه های بعدی برطرف شود.
استفاده از پایگاه داده های VoltDB و یا Couchdb ممکن است مفید باشد