برای بررسی دایرکتوری لوکالی را که الان در آن هستیم و تغییر مسیر به دایرکتوری دسکتاپ بر روی سیستم کالی، مراحل زیر را باید انجام دهیم:
Image

قابلیت دانلود به ما این امکان را میدهد تا بتوانیم فایل هایی را از سیستم هدف بر روی سیستم خود دانلود کنیم و بلعکس قابلیت آپلود به ما اجازه میدهد تا به سیستم ریموت یا همان هدف فایل ارسال کنیم.
بنابراین اگر قصد آپلود فایل را دارید، فقط کافیست که به دایرکتوری های مورد نظر در سیستم لوکال (کالی) و سیستم ریموت وصل شویم و دستور آپلود را اجرایی کنیم. قالب این دستور بصورت زیر میباشد:
Image

در شکل بالا ما به دسکتاپ کالی و جایی که میخواهیم فایل هایمان را در کالی برای آپلود انتخاب کنیم، وصل شدیم. سپس به پوشه تست در سیستم هدف وصل شدیم و خیلی ساده با استفاده از دستور “Upload” فرمان انتقال فایل را صادر کردیم.
نکته: در خط هفتم در مجموعه فرمان های بالا و در فرمان “Upload tools”، عبارت “Tools” نام فایلی است که قصد آپلود ان را داریم.
به عکس؛ عمل دانلود نیز در همان مسیری که گفته شد صورت می پذیرد؛ فقط کافیست که در دستور صادره عبارت download را جایگزین Upload کرده و در ادامه نام فایلی را که میخواهیم دانلود شود، بیاوریم. همه چیز برای دانلود فایل از سیستم ریموت یا همان هدف به سیستم کالی یا لوکالمان آماده ست:
Image