تضادها و مشکلات در خصوص NTF Permissions
یکی از نکات مهم در سیستم عامل ویندوز بوجود آمدن مغایرت ها و تضاد های امنیتی بین شیوه کارکرد فایل سیستم NTFS و روشی که تنظیمات امنیتی در ویندوز کار می کند است . برای مثال فکر کنید که یک کاربر محدود شده ناخواسته در گروهی عضویت پیدا می کند که دسترسی کاملی به پوشه های اشتراکی و فایل های ویندوز دارد ، به دلیل اینکه در عضویت این گروه جدید در آمده است ، کلیه دسترسی هایی که این گروه دارا می باشد را بدست می آورد . به یاد مفهوم Group Nesting که در مقالات قبلی به آن اشاره کردم بیافتید که چه اتفاقی ممکن است در این مورد رخ دهد . ممکن است در همین لحظه کلیه تنظیمات امنیت ما دچار مشکل شده و نظم شبکه شما به هم بریزد .

با توجه به اینکه این سری مقالات برای مبتدی ها نوشته شده است ، من وارد پیچیدگی های کاری و قوانینی که در این زمینه وجود دارد نمی شوم . فقط نکته بسیار مهم در این قوانین این است که دسترسی Deny همیشه و همیشه بر روی دسترسی های دیگر override یا جایگزین می شود . همیشه این نکته را در ذهن داشته باشید . برای اینکه بتوانید متوجه شوید که در نهایت چه نوع دسترسی به کاربر مورد نظرتان اعمال می شود ، فارق از اینکه در چه گروه هایی عضو هست ، استفاده از تب Effective Permissions است ، در این تب به شما اعلام می شود که کاربر مورد نظر در نهایت چه نوع دسترسی به منابع سیستم و این پوشه یا فایل خواهد داشت .خوب تا همین الان وارد قسمت Advanced و انجام تنظیمات امنیتی شده ایم ، در همینجا به تب Effective Permissions بروید و در نهایت در این تب تصویری مشابه شکل ج را مشاهده خواهید کرد . این تب به شما این اجازه را می دهد که نام کاربری یا گروه مورد نظر خود را وارد کنید و مشاهده کنید که در نهایت چه نوع دسترسی برای این کاربر یا گروه خاص اعمال شده است .

nhh

تب Effective Permissions به شما امکان این را می دهد که بتواندی دسترسی های نهایی که به یک کاربر یا گروه اعمال شده را ببینید
اگر اطلاعات بیشتری در خصوص Effective Permissions نساز دارید بر روی لینکی که در پایین همان تب وجود دارد کلیک کنید و اطلاعات مورد نظر خود را بدیت بیاورید .