بالا بردن سرعت دانلود در اینترنت اکسپلورر

با بهره گیری از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد می توانید سرعت دریافت(دانلود) اطلاعات از طریق اینترنت را در مرورگر اینترنت اکسپلورر تا چندین برابر افزایش دهید.
برای بالا بردن سرعت دانلود:
۱- بر روی جای خالی از دسکتاپ راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید.
۲- تب Desktop را برمیگیزینیم.
۳- بر روی دکمه Customize Desktop کلیک میکنیم.
۴- در پنجره باز شده به تب Web می رویم.
۵- بر روی دکمه Properties کلیک میکنیم.
۶- در پنجره باز شده به تب Download می رویم.
۷- سپس تیک گزینه Limit hard-disk usagefor this page to را میزنیم.
۸- بعد در مقدار فیلد Kilobytes را به عدد ۹٫۰۰۰ تغییر میدهیم.
۹- در پایان OK را زده و خارج میشویم.
پاک کردن آدرس ها در اینترنت اکسپلورر

هنگام وارد کردن آدرسها در اینترنت اکسپلورر در صورتی که آن آدرس یا آدرسی شبیه به آن از قبل وارد شده باشد به صورت خودکار بقیه ی آدرس ظاهر می شود به این ترتیب ممکن است آدرس هایی که قبلا استفاده کرده اید در دسترس بقیه افراد قرار بگیرد. در اغلب موارد پاک کردن این آدرس ها غیر ممکن به نظر می رسد ولی با ترفند زیر می توانید به راحتی این آدرس ها حذف کنید.
بدین منظور:
۱٫ در Run تایپ کنید regedit تا رجیستری باز شود.
۲ .به آدرس HKEYCURRENTUSER/Software/Microsoft/Internet Explorer/Typed URLs بروید.
فهرست آدرس ها در اختیار شماست هر کدام را که می یابید حذف کنید.

تصحیح متون خرچنگ قورباغه!

شاید شما هم تا به حال سایتی را دیده اید یا ایمیلی را از جانب شخصی دریافت کرده اید که به محض باز کردن آن با حروف عجیب و به قول معروف خرچنگ قورباغه مواجه شده اید. بعد هم از نگارنده آن گله کرده اید و پنجره مورد نظر را بسته اید. اما اشتباه نکنید! به احتمال %۹۰ مشکل از شماست و تنها %۱۰ این احتمال وجود دارد که نویسنده رعایت حال شما را نکرده باشد. دلیل این موضوع هم خیلی راحت قابل درک است ؛ Encoding مرور گر شما تنظیم نیست! پس هنگام مواجه با این حروف با چند کلیک ساده Encoding مرورگر خود را تنظیم کنید تا بتوانید متن فارسی را به طور کاملا صحیح بخوانید. برابرای یادگیری چگونگی تنظیم کردن Encoding با ما همراه شوید.
تمام سایت ها و میل هایی که ارسال می شوند از ۲ نوع Character Encoding استفاده نمی کنند و همین کار مارا بسیار ساده می کند.
اما این سوال پیش می آید که چرا همه ی متون فارسی این مشکل را ندارند؟ پاسخ آن بسیار ساده است ، زیرا کسانی که این متون را نوشته اند سایت خود را جوری تنظیم کرده اند که به طور اتوماتیک و بدون نیاز به تنظیم دستی از همان Encoding مورد نظر برای خواندن متن فارسی شان استفاده شود.
اما طریقه این که این Encoding ها را تنظیم کنیم بسیار ساده است و با چند کلیک قابل حل!
پس برای این کار در مرورگر اینترنت اکسپولرر:
در هر جایی از صفحه راست کلیک کنید، سپس از منوی باز شده بر روی Encoding بروید و بر روی (Unicode(UTF-8 کلیک کنید ،دقت کنید که اگر آن را ندیدید بر روی More کلیک کنید و از آنجا بر روی (Unicode(UTF-8 کلیک کنید.
اما ممکن است پس از این کار هم متن مورد نظر فارسی نشد پس دوباره در هر جایی از صفحه راست کلیک کنید، سپس از منوی باز شده بر روی Encoding بروید و این بار بر روی (Arabic(windows کلیک کنید ،دقت کنید که اگر آن را ندیدید بر روی More کلیک کنید و از آنجا بر روی (Arabic(Windows کلیک کنید.
در صورتی که دوباره متن فارسی نشد باید تقصیر را به گردن نگارنده بیاندازیم که از فونتی استفاده کرده که تنها مخصوص سیستم خودش بوده و بر روی سیستم های دیگر قابل اجرا نیست.

نصب مجدد اینترنت اکسپلورر

ممکن است IE شما نتواند سایت های وب را بدرستی نمایش دهد و یا در ذخیره بعضی از اطلاعات دچار مشکل شوید . در این صورت می توانید IE را دوباره نصب کنید. خیلی ها اصرار دارند که ویندوز را مجددا نصب کنید ولی این کار لازم نیست. در اینجا با این ترفندی که می آموزید به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.
برای این کار CD مربوط به ویندوز XP را در دیسک گردان قرار دهید و بر روی start و سپس run کلیک و دستور زیر را وارد کنید:
rundll32.exe . setupapi ، installHinfSection.
DefaultInstall 123 .%windir % inf ie. Inf

ده ترفند در اینترنت اکسپلورر

در اینجا قصد داریم تا ۱۰ ترفند بسیار مفید در نرم افزار اینترنت اکسپولرر را به شما آموزش بدهیم. تمامی این ترفندها با موس نیز قابل دسترسی است ؛ ولی اگر می خواهید سرعت بیشتری داشته باشید و وقت خود را هدر ندهید و خود را حرفه ای تر نشان بدهید این ترفند ها بسیار کار آمد خواهند بود.
۱- با فشردن کلیدهای Alt+D مکان نما (Curser) قسمت ورود آدرس (Address Bar) را انتخاب می کند تا آدرس جدید را وارد کنید.
۲- کلید های موجود در قسمت بالای نرم افزار را می تواند با کلیک راست و انتخاب Customize تغییر دهید و کلیدهای جدیدی همچون Edit برای نمایش کد صفحه و Size برای تغییر اندازه قلم های صفحه اضافه کنید.
۳- به جای استفاده از کلید Back روی نوارابزار می تواند ازکلید Backspace کی برد استفاده کنید.
۴- با فشردن کلید F11 محیط مرورگر به بزرگترین حد ممکن می رسد.
۵- اگر زمانی نیاز دارید تا لینکی را بدون بازکردن توسط مرورگر ذخیره کنید روی آن کلیک راست کرده و گزینه Save Target As را انتخاب کنید.
۶- با فشردن کلید Home همیشه بدون دردسر به ابتدای صفحه برمیگردید.
۷- با فشردن کلید End به سرعت به انتهای صفحه تغییر مکان می دهید.
۸- با فشار دادن کلید F4 آدرس هایی که در نوار آدرس تایپ کرده اید نمایش داده می شون.
۹- برای قراردان میانبر یک صفحه روی Desktop روی صفحه کلیک راست کرده و گزینه Create Shortcut را کلیک کنید.
۱۰- یک کلمه در نوار آدرس تایپ کنید و کلید های Ctrl+Enter را همزمان فشار دهید تا http://www و com. به صورت خودکار به طرفین آن اضافه شوند.

۵ نکته ریز در برنامه اینترنت اکسپلورر

حتما شما هم که از کاربران ویندوزهای مایکروسافت هستید با برنامه اینترنت اکسپلورر کار کرده اید. مطمئمنا نکات بسیاری در این نرم افزار وجود دارد که شما از آن بی خبرید. برای یادگیری ۵ ترفند کاربردی و مفید با ما همراه شوید.
۱- با قرار دادن یک پوشه در قسمت Links در Internet Explorer می توانید فقط با یک کلیک محتوای پوشه را ببینید و سایت مورد نظر را انتخاب کنید.
۲- با نگاه داشتن Shift میتوانید از چرخ موس بجای کلیدهای Back و Forward در Internet Explorer استفاده کنید.
۳- برای مخفی کردن منوهای بالای صفحه در Internet Explorer باید از کلید راست موس استفاده کنید. در Netscape این کار را میتوانید با کلیدهای کوچک در سمت چپ منوها انجام دهید.
۴- برای اینکه status bar در پائین صفحه Internet Explorer را مخفی کرده و در نتیجه فضای صفحه را بیشتر کنید کافیست در منوی view روی Status Bar کلیک کنید.
۵- برای افزودن سریع یک سایت به قسمت Favorites در Internet Explorer کافیست Ctrl+D را فشار دهید