دوستان عزیز ، سلام ، حال شما خوبه ؟ امیدوارم که شاد و سلامت در کنار ما با اموزشهای رجیران همراه باشید و از مطلب امروزما که درمورد  گوگل آنالیز در ووکامرس استفاده را ببرید.

معمولا افرادی که پا به عرصه ی تجارت الکترونیک می گذارند و به صورت حرفه ای فعالیت های خود را آغاز می کنند هزینه هایی را نیز متقبل می شوند پس باید بسیار دقیق وارد عمل شوند و به بررسی بپردازند. به عبارتی باید همه جانبه فروشگاه اینترنتی خود را تحت نظارت دقیق قرار دهند و کوچکترین مشکلات و مسائل را برطرف کنند تا بتوانند موفق عمل نمایند و دچار مشکل و شکست های سنگین از لحاظ هزینه ای و وقت نشوند.

اگر تا به حال با وبسایت ها کار کرده اید باید با گوگل آنالیز آشنا باشید. این سیستم قوی یکی از خدمات گوگل است که به کاربران وب و وبمستران ارائه شده و به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار می گیرد تا بتوانند با کمک آن مشکلات موجود در سایت را از هر نظر بررسی کرده و حل نمایند تا وبسایت بهینه ای را داشته باشند. همچنین در مبحث سئو پیشتاز باشند. در واقع می توان گفت اگر به تمامی مسائلی که در گوگل آنالیز برخورد می کنید با دقت بپردازید، یکی از بهترین ها خواهید بود!

در حال حاضر گوگل آنالیز با سیستمی قدرتمند تر در حوزه ی تجارت الکترونیک در جهت بهبود وضعیت فروشگاه های اینترنتی سیستم هایی قدرتمند را اضافه کرده و آن ها را با ووکامرس نیز سازگار کرده است تا بین این دو یعنی ووکامرس و گوگل آنالیز ارتباط مستقیمی ایجاد شود و صاحبان این تجارت ها بتوانند به راحتی وبسایت خود را آنالیز کرده و در واقع بهترین شوند.
در آموزش ووکامرس امروز قصد داریم با این افزونه ی قدرتمند که بیش از ۱۰۰۰۰ استفاده کننده دارد، آشنا شویم. با ما همراه باشید…

 

به پیشخوان وردپرس رفته و افزونه ی مذکور را نصب و سپس فعال سازی می نماییم. سپس از منوی ووکامرس به بخش پیکربندی رفته و از آنجا بر روی تب ادغام کلیک می کنیم. پس از آن همانطور که مشاهده می کنید با اطلاعات مربوط به گوگل آنالیز خود را در آن وارد کنید.

 

Google Analytics ID: این آیدی بسیار مهم است که شما باید از گوگل آنالیز دریافت کنید و در اینجا قرار دهید.
Set Domain Name: می توانید نام دامنه ی خود را در گوگل آنالیز با اینجا ست کنید اما اگر مربوط به همین وبسایت است دست نزنید.
Tracking code: این کد نیز برای برقراری ارتباط گوگل آنالیز و ووکامرس ضروری است.
Impression Threshold : در اینجا می توانید تعیین کنید که چه مقدار از اطلاعات را در پیشخوان نمایش دهد.

نکته!!! قبلا در مورد نحوه ی یافتن کدها در گوگل آنالیز توضیح داده ایم.

با وارد کردن این اطلاعات می توانید فروشگاه ووکامرسی خود را در گوگل آنالیز مشاهده کنید و مشکلات آن را برطرف کنید.
جمع بندی!

چنانچه وارد تجارت الکترونیکی حرفه ای شده اید باید از همه لحاظ حرفه ای و دقیق باشید. یکی از بهترین و مهم ترین راه های حرفه ای بودن سپردن وبسایت خود به گوگل آنالیز می باشد. این سیستم بسیار قدرتمند است و می تواند تمام سایت شما را تحت نظارت خود قرار داده و کوچکترین مسائل را در تجارت پیشرفته ی شما حل کند.