فروشگاه های اینترنتی موفق نیاز به خریدار واقعی دارند نه تماشاگر ویترینی. هر فروشگاه آنلاینی این قانون را می داند اما بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی این واقعیت را در دنیای بازاریابی اینترنتی به دست فراموشی سپرده اند. استفاده از کلمات کلیدی مبهم و محتوای بی نظم در ساخت سایت باعث جذب تماشاگر می شود. اما برای جذب مشتری واقعی و وفادار باید به صورت دیگری عمل نمایید. فکر می کنید راز این کار چیست؟ چگونه می توان کلمه کلیدی مناسبی برای ساخت سایت انتخاب کرد؟

در بازاریابی اینترنتی به صورت بومی، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی هدفمند باعث جذب مشتری بالقوه شده و باعث لذت بردن بازدیدکننده از وب سایت و پیگیری آنها می شود.

  • استراتژی و تاکتیک های کلمه کلیدی خوب

    متاسفانه کلمه کلیدی خوب، مثل زن و شوهر خوب به سختی پیدا می شود! اما چه چیزی باعث خوب بودن یک کلمه کلیدی می شود؟ قبل از اینکه هر بحثی در مورد کلمه کلیدی خوب شروع کنیم باید بگویم که یک کسب و کار اینترنتی خوب، معرف یک کلمه کلیدی هدفمند می باشد.

    ممکن است هدف از ساخت سایت، فروش نوعی خدمات، افزایش ترافیک وب سایت، افزایش تبدیل بازدیدکننده به خریدار، و یا بدست آوردن بازدید کنندهء وبلاگ تان باشد. پس انتخاب یک کلمه کلیدی بستگی به هدف مورد نظر از ساخت سایت دارد. حال کلمه کلیدی باید خاص و یا عمومی باشد؟ کلمه کلیدی کلی و عمومی باعث جذب مخاطب و بازدیدکننده زیادی می شود اما نرخ تبدیل این بازدیدکنندگان به خریدار پایین می باشد. همچنین رتبه بندی موتورهای جستجو یا (رنکینگ) آن نیز پایین می باشد. در حالی که کلمات خاص بازدیدکنندهء کمتری جذب کرده اما تمرکز بیشتری بر روی مخاطب واقعی دارد.

    کلمات کلیدی مبهم اکثراً کوتاه تر از بقیه کلمات کلیدی دیگر می باشد و تنها از چند بخش کوچک تشکیل شده اند. در حالی که عبارت کلیدی هدفمند دارای بخش های بیشتری بوده و به نام کلمات کلیدی طولانی معروف می باشد. اکثر کارشناسان بهینه سازی وب سایت (سئو) برای شناسایی کلمه کلیدی ایده آل از عبارات عمومی هدفمند و کلمات کلیدی فوری و خاص استفاده می کنند.

    اکثر بازاریابان اینترنتی از خدمات ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی استفاده می کنند تا اطلاعات کافی از کلمات کلیدی هدفمند بدست آورده تا هر یک از کلمات کلیدی مورد نظر به راحتی و به تفکیک قابل درک باشند. خدمات آنالیز وب می تواند زمان صرف شده توسط مخاطبین در هر صفحهء وب سایت، نقطهء ورود و خروج افراد در وب سایت، میزان بازدیدکننده بر حسب موقعیت جغرافیایی و تعداد جستجوها بر اساس کلمات کلیدی مختلف و دیگر تجزیه و تحلیل های آماری را به شما ارائه می کند.

  • توجهات و اخطارها

    بسیاری از مدیران وب سایت برای احتیاط باید از یک عبارت کلیدی کوتاه و خاص و یک عبارت کلیدی طولانی و خاص در ساخت وب سایت خود استفاده نمایند. کلمات کلیدی خوب باید تم و مضمون مناسبی داشته باشند تا بتوانند نقطه نظر مشتری را جذب نمایند.

    در اواخر سال ۱۹۹۰ ویروسی با مضمون کلمات کلیدی در اینترنت گسترش یافت. تهیه کنندگان محتوای متون وب سایت، کلمات کلیدی را یکی پس از دیگری در مطالب خود مسدود می کردند. الگوریتم های موتورهای جستجو نیز قربانی بارگزاری اطلاعات نادرست شدند.

    امروزه الگوریتم های موتورهای جستجو مجازات های زیادی برای اسپمرهای کلمات کلیدی در نظر گرفته اند. بنابراین هیچ یک از کلمات کلیدی نباید در کل محتوای صفحات وب سایت از ۸٪ بیشتر باشد. حدود مطلوب آن هم بین ۲ تا ۵ درصد می باشد. در انتها باید بگویم که استفاده از کلمات کلیدی خوب در ساخت سایت منجر به ایجاد مشتری خوب و واقعی خواهد شد.