یک سوال معمول برای نوشتن مطلب جدید در سایت یا بلاگ طول نوشته یا همان تعداد کلمات مناسب برای سئو وبلاگ است. ارائه مطالب بصورت اخبار و کوتاه مناسب تر است یا افزایش تعداد کلمات نوشته بر سئو وبلاگ تاثیر بیشتری دارد؟

این سوال از دید وبمستران پاسخ های متفاوتی را بهمراه خواهد داشت و نوشته طولانی و کوتاه هرکدام طرفداران خود را برای بهتر شدن سئو وبلاگ دارند، با این وجود استفاده از هرکدام در مکان مناسب میتواند مفید باشد.

اگر نوشته جدید شما کوتاه باشد یا بصورت دقیقتر کمتر از ۲۵۰ کلمه باشد ممکن است از طرف موتورهای جستجو بعنوان یک مطلب سبک یا کم ارزش (thin) شناخته شود که بر سئو وبلاگ شما تاثیر مثبتی نخواهد داشت. اینگونه مطالب بعد از آخرین آپدیت گوگل (پاندا) برای سئو وبلاگ مناسب شناخته نمیشوند زیرا برای خوانندگان مفید محسوب نمیشوند.

با این وجود، اگر شما صاحب یک سایت شرکتی هستید و بطور مرتب با نوشتن مطالب کوتاه مشتریان و بازدیدکنندگان سایت را در جریان اخبار خود قرار دهید بر سئو وبلاگ شما تاثیرگذار بوده و بر ارزش و اعتبار آن می افزاید، زیرا شما را به یک منبع به روز و مناسب برا مخاطبان سایتتان تبدیل خواهد کرد.

توجه داشته باشید که برای بهبود سئو وبلاگ خود با استفاده از مطالب کوتاه، لینک و ارتباط مناسبی بین نوشته ها ایجاد کنید و بازدیدکنندگان را به خواندن مطالب بیشتر تشویق کنید.

نوشته طولانی

پس از آپدیت پاندا ارائه مطالب طولانی به یکی از عوامل ارزش دهی گوگل به سئو وبلاگ شما تبدیل شده و نشانگر مفید بودن نوشته برای کاربران است. به همین دلیل ارائه مطالب در قالبی با بیش از ۵۰۰ کلمه میتواند بر سئو وبلاگ و نهایتا رتبه شما را در نتایج گوگل تاثیر زیادی داشته باشد.

خوانندگان بلاگ شما ممکن است حوصله کافی برای خواندن تمام متن یک نوشته با بیش از ۷۰۰ کلمه را نداشته باشند ولی جدا از بحث سئو وبلاگ، طولانی بودن مطلب به شما این امکان را میدهد که یک موضوع را بصورت کامل بررسی و بیان کنید و این امر موجب افزایش حضور افراد در سایت شما و تبدیل شدن آنها به یک کاربر راضی  میشود، که نهایتا باعث بهبود وضعیت بهبود سئو وبلاگ خواهد شد.

موارد زیادی مشاهده شده است که ارائه مطالب طولانی و مفید بر سئو وبلاگ تاثیر مثبت داشته و موجب میشود که کاربران سایت شما را حرفه ای و مرجع بشناسند و بطور مرتب مطالب شما را دنبال کنند، این امر در مجموع باعث افزایش سریع رنک سایت شما خواهد شد.

بهبود سئو وبلاگ با ارائه مطالب در یک صفحه

برای افزایش رضایت کاربران و نتیجتا سئو وبلاگ میتوانید بجای ارائه مطالب در چند نوشته کوتاه و پراکنده همه آنها را در یک صفحه طولانی بگنجانید و هر خبر جدیدی را به انتهای آن بیافزایید. بطور مثال برای دانلود یک نرم افزار میتوانید یک صفحه مشخص داشته باشید و هر نسخه جدید را به همراه توضیحاتی از قابلیت های جدید آن به انتهای مطلب بیافزایید. بازدیدکنندگان راضی تر خواهند بود اگر بتوانند همه مطالب مورد نیاز خود را در یک صفحه بیابند و این امر به بهبود سئو وبلاگ شما کمک خواهد کرد.

نحوه ارائه مطالب برای سئو وبلاگ بسیار مهم است

طولانی شدن نوشته میتواند موجب سردرگمی بازدیدکننده و ترک سریع صفحه شود که این امر یک نکته کنفی بر سئو وبلاگ شما خواهد بود. به همین منظور مدیریت مناسب بر نحوه ارائه مطالب داشته باشید، بصورتیکه در یک نگاه کوتاه بخش مورد نظر کاربران یافته شود.

نکاتی که باید برای سئو وبلاگ خود با نوشته های طولانی در نظر داشته باشید:

استفاده از تگ های HTML : استفاده از هدر ها و عنوان ها در نوسته میتواند کاربران را سریعتر به بخش مورد نظرشان راهنمایی کند و در سئو وبلاگ چیزی مهمتر از کارایی سایت و رضایت کاربران نیست.

استفاده از تصاویر : بکار بردن تصاویر و نمودارهای مناسب علاوه بر بهبود سئو وبلاگ و افزایش اعتبار نوشته، فهم مطالب را برای خواننده راحت تر خواهد کرد.

لیست کردن موارد مهم : استفاده از شماره گذاری و یا لیست میتواند اطلاعات را بصورت خلاصه و سریع به خواننده منتقل کند.

استفاده از ویدئو : در الگوریتم جدید گوگل توجه ویژه ای به استفاده از ویدئو در مطالب و تاثیر آن بر سئو وبلاگ شده است، شما نیز میتوانید حداکثر بهره را از آن ببرید.

برای سئو وبلاگ محتوا مهمتر از تعداد کلمات است

برای هرکدام از دو روش ذکر شده نکات مثبت و منفی وجود دارد ولی مهمترین عامل در سئو وبلاگ مفید و کاربردی بودن نوشته است. نوشته های کوتاه بسیار مناسب اند در صورتیکه در عین کوتاهی مفید نیز باشند و بصورت مرتب در بلاگ قرار گیرند همچنین نوشته طولانی بر بهبود سئو وبلاگ تاثیر گذار است مگر آنکه به زیاده گویی کشیده شود یا ارائه مطالب در آن به درستی انجام نگیرد.