سلام دوستان عزی ،حال شما چطور است ؟ کاربران گرامی اگر شما ا مالک یک وب سایت جوملایی برای کسب و کار یا بازاریابی خود هستیدو شما  دوست دارید درخصوص بهینه سازی سایت جوملایی خود از آخرین تکنیک‌های SEO استفاده کنید با ماهمراه باشید

توصیه می‌کنیم مقاله زیر را با دقت مطالعه کنید.

SEO و جهان اینترنت تغییرات چشمگیری در طول چند سال گذشته داشته است.

Seo-joomla.png

اولین مرحله: ایجاد و تایید حساب‌های کاربری زیر

Google Webmaster Account
Google Analytics
Google+ Personal Account
Bing Webmaster Account

نصب افزونه SH404SEF

این افزونه SEO برای جوملا آماده شده و امکانات شگفت انگیزی در پیکربندی و سفارشی سازی سایت شما جهت SEO می‌دهد. البته گزینه‌های دیگری نیز برای تنظیمات SEO وجود دارد.
استفاده از XMAP

XMAP افزونه‌ای عالی و رایگان جوملا است که شما می‌توانید به منظور ایجاد نقشه‌ سایت آنرا نصب نمایید. سپس می‌توانید به ابزارهای وبمستر وارد شده و لینک نقشه سایت خود را ثبت نمایید.
ایجاد یک وبلاگ و وبلاگ نویسی

داشتن محتوای با کیفیت خوب بر روی وب سایت خود یکی از شیوه‌های مدرن در جستجوگرهاست که بسیار مهم است. ما به طور معمول برای ارسال حداقل دو بار در هفته با پست ۵۰۰ کلمه بیشتر توصیه می‌کنیم.
بهینه سازی صفحه تماس با

صفحه تماس شما باید برخی از اطلاعات بسیار کلیدی برای کمک و ارائه اطلاعات جهت کسب و کار خود را در سراسر وب در بر داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که شامل نام و حرفه کسب و کار شما ، آدرس و شماره تلفن باشد. سپس اطلاعات خود را به + Google محلی و استفاده از microdata برای کمک به خوانایی بیشتر را لینک کنید.

همچنین استفاده از نقشه گوگل که به صفحه تماس خود را به منظور کمک و راهنمایی بیشتر باشد جهت کسب و کار خود به صورت محلی نشان دهید.
باز کردن مطالب خود

بسیار مهم است که شما صفحات کاملا جداگانه‌ای برای هر یک از خدمات، محصولات و یا محل کسب و کار خود را ارائه می‌دهید به جای اینکه به سادگی همه آنها را با هم در یک صفحه قرار دهید ایجاد کنید. این کار باعث می‌شود تا گوگل / بینگ صفحات با محتویات بیشتری را جهت خزیدن در آنها و آنچه را که کسب و کار شما در حال انجام می‌باشد مشخص‌تر می‌کند.

اطمینان حاصل کنید که شما همه مطالب تا حد امکان متنوع به خصوص در هنگام کار با مکان‌های مختلف را با محتوای خاص و منحصر به فرد و جذاب برای هر صفحه جداگانه بنویسید.
پاورقی خود را بهینه سازی کنید

صفحه تماس که شامل اطلاعات و لینک به حساب محلی + Google از جمله اطلاعات microdata راه حل بسیار خوبی است که گوگل نسبت به خواندن اطلاعات بسیار غنی مربوط به کسب و کار شما و صفحات مختلف مرتبط با کسب و کار شما را انجام دهد.
بررسی سرعت وب سایت

داشتن یک وب سایت سریع که در ۱٫۵-۲ ثانیه (یا کمتر) بارگذاری شود برای جستجوگرها بسیار حیاتی است. به دلیل اینکه ربات گوگل می‌تواند با خزیدن در زمان کمتر صفحات بیشتر بررسی کرده و این سرعت کارآمدی بیشتری دارد.

چنین نتیجه‌ای را با یک سرور سریع‌تر تجربه کردیم. تعداد صفحات ایندکس شده را افزایش داد چرا که ربات گوگل قادر به خزیدن سریعتر بود. توصیه می‌کنیم با استفاده از GTMetrix.com برای بررسی هر دو در ابزار PageSpeed گوگل و YSpeed یاهو اقدام کنید.
به دنبال مطالب تکراری در سایت

مطالب تکراری می‌تواند قاتل بزرگی برای بهینه سازی سایت باشد. مشکل این است که گوگل به راحتی نمی‌تواند تعیین کند که قطعه‌ای از محتوای درست لینک شده است. این باعث می‌شود به رتبه کلی صفحه شما کاهش پیدا کند.

شما می‌توانید مطالب تکراری در Webmaster Tools گوگل را مشاهده و با استفاده از ابزارهای ۳rd party مانند SEOMoz نسبت به مدیریت مطالب تکراری عملکرد بهتری داشته باشید.

بسیاری از مطالب تکراری که در جوملا (با توجه به مجموعه‌ها، تگ‌ها و غیره) می‌تواند با از sh404SEF و یا. htaccess بازنویسی کرد.
عنوان در تگ H1

اطمینان حاصل کنید که عنوان‌های صفحه شما همه با تگ H1 مشخص شده است. این قابلیت در اکثر قالب‌های جوملا وجود دارد، البته ممکن است برای همه اینگونه نباشد. تگ H1 توسط الگوریتم گوگل به راحتی قابل شناسایی است که موضوع صفحه (همراه با عنوان صفحه) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موارد دیگری نیز هستند که به شما در بهبود وضعیت SEO سایت کمک می‌کنند که می‌توانید با تحقیق و جستجو به آنها برسید، حتی می‌توانید در انجمن‌های پرسش و پاسخ مطرح کنید تا کسانی که تجربه بیشتری دارند اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند.