بررسی سرعت فعلی سایت به شما کمک میکند تا بـا تغییرات از بهبود سرعت بارگزاری مطمئن شوید .ابزارهای بسیاری برای چک کردن اینکه چه مدت بارگذاری صفحه شما به طول می انجامد وجود دارد که در اینجا چند نمونه را مشاهده میکنید :

  • Pingdom وب سایت عالی با کاربری آسان برای آنالیز بارگزاری بخش های مختلف سایت شامل ، صفحات ، فایل های جاواسکریپ ، CSS ، عکس ها ، فایل های XML و ارائه زمان بارگزاری تک تک موارد بر روی نمودار و حجم و زمان کلی بارگزاری آبجکت های صفحه . این ابزار گزارش ارائه شده را ذخیره کرده و لینک ثابت آنرا در صورت تمایل به ایمیل ، Facebook و یا توییتر شما ارسال میکند . بدین ترتیب شما میتوانید در هر زمان به این گزارش دسترسی داشته باشید و نتایج تغییراتی را که در جهت بهبود سرعت بارگزاری انجام داده اید با گزارش قبلی مقایسه نمایید.
  • Page Speed یک افزونه متن باز فایرفاکس می باشد که توسط آن میتوانید به اطلاعات کارایی سایت خود دسترسی داشته باشید .همچنین این افزونه به شما راهکارهایی برای حل مشکلات کارایی و سرعت به شما پیشنهاد می دهد.
  • Web Page Test یکی دیگر از ابزارهای بسیار کامل جهت نمایش کارایی و سرعت وب سایت شما در مرورگرهای گوناگون و ختی مناطق مختلف جهان می باشد . این ابزار فوق العاده کارایـی و سرعت صفحه وب شما در اولین اجرا بر روی کامپیوتر و دومین فـراخوانی صفحه نشان میدهد که سرعت بارگزاری در دفعات بعدی به مراتب بیشتر از بار اول می باشد . اجرای دوم ۳۰ ثانیه پس از نمایش اولین گزارش با Refresh شدن گزارش اول انجام و در پایان گزارش کامل نشان داده خواهد شد .