:: برای طراحی سایتتان عجله نکنید !
متاسفانه هنگامی که بخش طراحی وب سایت شما به پایان می رسد، کار شما هنوز پایان نیافته است. کارهای زیادی وجود دارد که برای طراحی سایت خود باید در نظر گرفته تا در جدول زمان بندی به دیگر کارها اضافه نمایید.

در نظر گرفتن زمان برای تمامی افراد مسئول در تیم طراحی سایت

-نوشتن، برنامه نویسی، تهیه عکس … قبل از شروع یک پروژه طراحی سایت آغاز می شود. یک جدول زمان بندی برای تخمین زمان انجام کار از تمامی افراد تیم اجرایی پروژه دریافت نمایید.اطمینان حاصل فرمایید که هر یک از این افراد مسئول در اجرای پروژه، از مهلت پایان کار اطلاع دارند. به عنوان مثال، اگر شما یک برنامه نویس دارید که بر روی یک کپی از صفحهء فروش وب سایت کار می کند، حداقل دو هفته قبل از راه اندازی وب سایت باید این صفحه آماده باشد. این زمان برای طراحی سایت و طراح آن می باشد تا از آن برای طراحی و کدگزاری صفحه مورد نظر استفاده نماید. پس از کامل شدن طراحی سایت، وقت کافی برای انتشار آن خواهید داشت. همچنین برای طراحی سایت نیاز به زمان برای کدگزاری وب سایت، برنامه نویسی،توسعهء backend، راه اندازی نام دامنه و میزبانی وب می باشد.
زمان برای انتشار غالباً در نظر گرفته نمی شود زیرا در زمان کوتاهی می توانید آن را به درستی و به صورت کامل انجام دهید. برای بسیاری از پروژه ها، من پیشنهاد می کنم حداقل یک هفته برای انتشار پروژه در نظر بگیرید. در نهایت دو هفته زمان برای انتشار و جلوگیری از عجله کاری و انجام تمامی مراحل نهایی طراحی سایت لازم می باشد. به خاطر داشته باشید اگر انتشار وب سایت به صورت محلی نیست باید زمان کافی برای انتقال و انتشار وب سایت های غیر محلی داشته باشید.

-زمان برای توزیع و پخش
هنگامی که یک وب سایت راه اندازی شد و یا در مورد یک بخشی از آن در مطبوعات اطلاعاتی انتشار یافت، این فرایند یعنی طراحی سایت، پایان نپذیرفته است!
اگر شما اقدام به ساخت و طراحی وب سایت می نمایید و هیچ برنامه ریزی و یا راهی برای بازاریابی آن در نظر نگرفته اید، مطمئن شوید که زمان کافی برای جلب توجه موتورهای جستجو را دارید. این امر چندین هفته و یا حتی چندماه زمان لازم دارد.
اگر می توانید از عهدهء بازار با وب سایت و یا دیگر روشها بربیایید و آن را ایجاد نمایید، در مدت زمان کوتاهی می توانید کمپین بازاریابی آنلاین را تحت تاثیر قرار دهید. برخی از این ایده ها شامل ترویج وب سایت از طریق خبرنامه و ارسال آن به شرکاء، انتشار آگهی، ارسال کارت پستال و یا انتشار آنلاین مقاله و ارسال ایمیل می باشد. همچنین انتشار مطالب و محتوای وب سایت در سراسر دنیا کمی زمان نیاز دارد. چند روز وقت برای انجام ارسال ایمیل به آدرس های مختلف و مرتبط نیز در نظر بگیرید. اگر زمان کافی برای ارسال نرخ موارد کلی وب سایت تان در نظر بگیرید، در هزینه های خود صرفه جویی کرده و پول ذخیره خواهید کرد – اما معمولاً گرفتن نتایج زمان بیشتری طول خواهد کشید. اگر اقدام به توزیع اعلامیه و یا قرار دادن آگهی و تبلیغات در مجلات کرده اید برای انجام فعالیت های مورد نظر، زمان کافی برای هر یک از افراد مسئول را در نظر بگیرید.

-زمانی برای نشان دادن واکنش از طرف بازار هدفمند
اگر کار شما ایجاد بازار(بازاریابی) برای محصول و یا ترویج وب سایت برای ترویج یک کلاس و یا یک رویداد می باشد، باید بدانید این امر به خصوص بسیار مهم می باشد. ضروری است که اطمینان حاصل فرمایید که تمامی موارد در طراحی وب سایت برای مشتریان شما کاملاً و به سرعت قابل دسترس می باشد.
سعی کنید برای مشتری خود این کار را به اندازهء کافی حرفه ای انجام دهید و نظر خود را ارائه دهید، برای این کار بودجه ای در نظر بگیرید تا اطلاعات لازم در مورد شرکت شما و یا پیشنهادات ارائه شده توسط شما در دسترس باشد و پس از آن برای انجام کار تصمیم بگیرید.
قاعدهء مناسب برای انجام این کار این است که هر چقدر زمان بیشتری برای بازار هدفمند خود و بررسی و توجیه نیاز های مشتریان بگذارید، رویداد ها و یا کلاس وب سایت و خدمات وب سایت شما گران تر خواهد شد. بسیار مناسب است که موارد مورد نیاز در طراحی سایت برای افراد را به سرعت برای رسیدن به برنامه های آنها فراه آورید. اگر هدف شما کارآفرینی و انجام کار به صورت انفرادی است، ممکن است روشن شدن برنامهء افراد برای یک روز کامل و یک هفته قانون و مقررات برنامه مشکل باشد – حتی اگر آنها موافق و آمادهء انجام کار باشند. اما اگر برنامه ریزی ۳ هفته ای همراه با قانون و مقررات برای تیم طراحی سایت تان ارائه نمایید، برنامه ریزی آسان تر خواهد بود. اگر لازم بود افراد و یا اعضای تیم طراحی سایت برای انجام پروژه به سفر بروند، قطعاً توجهات بیشتری برای هماهنگی لازم می باشد. با وجود تمام این ملاحظات، ممکن است به نظر برسد برای شروع برنامه ریزی برای پروژه طراحی وب سایت، به چند ماه زمان نیاز داشته باشید. اما واقعیت این است که بسیاری از این مراحل به سرعت انجام می شود. اما هنوز هم می گویم که بهتر است تا حد ممکن زمان کافی برای رویارویی با هر مرحله از پروژهء طراحی سایت به طور کامل و بدون عجله در نظر بگیرید. اگر از این روش در برنامه ریزی برای انجام پروژه های طراحی وب سایت استفاده نمایید، معمولاً نتیجهء بهتر و موثر تری خواهید داشت.