برای اینکه رهبر موفقی باشید این ۴ عادت را ترک کنید
اکثر افراد تصور می‌کنند تنها با یاد گرفتن عادات و مهارت‌های جدید می‌توانند به رهبر بهتری تبدیل شوند. مطمئنا یادگیری می‌تواند به شما کمک زیادی کند؛ اما برعکس این موضوع نیز صادق است. گاهی اوقات ترک کردن کارهایی که بهای زیادی به آن‌ها می‌دهید به‌اندازه یادگرفتن مهارت‌های جدید تأثیرگذار هستند. ۴ عادتی که ترک آن‌ها می‌تواند شما را به رهبر بهتری تبدیل کند، در ادامه این مقاله زومیت آورده شده است.

social network
۱- سپری کردن مدت‌زمان زیاد در شبکه‌های اجتماعی

گشت زدن در شبکه‌های اجتماعی و دنبال کردن زندگی افراد مشهور تنها وقت و انرژی شما را تلف می‌کند. این افراد تنها برای اینکه دیده شوند داستان‌های غیر واقعی می‌نویسند و ذهن شما را درگیر می‌کنند. در عوض سعی کنید زمان باارزش خودتان را صرف کتاب خواندن کنید و از این طریق مطالب مفید یاد بگیرید.

شبکه‌های اجتماعی شما را شستشوی مغزی می‌دهند و کاری می‌کنند که رؤیاهای دیگران تبدیل به اهداف زندگی شما شوند. رهبری خوب به شما و مقدار پولی که درمی‌آورید، بستگی ندارد. برای موفقیت در رهبری باید سعی کنید به دیگران انرژی دهید و به آن‌ها کمک کنید به بهترینِ خودشان تبدیل شوند.
۲- یاد گرفتن از برنامه‌های تلویزیونی

بسیاری از برنامه‌هایی که این روزها از تلویزیون پخش می‌شوند، در مورد رفتارهای مثبت و منفی تأثیرگذار در رهبری صحبت می‌کنند. به‌جای تماشای این برنامه‌ها سعی کنید نمونه‌هایی از رهبری خوب و بد را در دنیای واقعی پیدا کنید و با بررسی و تحلیل عملکرد آن‌ها، برای بهتر شدن رفتارهای خودتان تصمیم بگیرید.

listening to music
۳- گوش کردن به موسیقی در طول راه

بسیاری از ما عادت داریم در طول مسیر حتما موسیقی گوش دهیم. این عادت بد نیست؛ اما در عوض پادکست‌های بسیار مفیدی وجود دارند که گوش دادن به آن‌ها می‌تواند مهارت‌های زیادی به شما آموزش دهد. حتی بعد از گذشت یک مدت می‌توانید خودتان در زمینه رهبری پادکست تهیه کنید و در اختیار دیگران قرار دهید. پادکست‌هایی که در آن‌ها با مدیرعامل‌های موفق مصاحبه می‌شود، می‌توانند درس‌های مفید و خوبی به شما و شوندگان شما بدهند.
۴- فکر کردن به اینکه باید یک قهرمان باشید

بسیاری از کارآفرینان به‌اشتباه فکر می‌کنند باید در همه تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند و فقط خودشان می‌توانند کارها را به بهترین نحو انجام دهند. اگر می‌خواهید کارها را سریع پیش ببرید، خودتان آن‌ها را انجام دهید؛ اما اگر می‌خواهید پیشرفت کنید باید با دیگران همراه شوید. در رهبری یک کسب‌و‌کار نیازی نیست قهرمان باشید؛ کافی است افراد بااستعداد را در کنار خود جمع کنید و از آن‌ها کمک بگیرید. سعی کنید به‌جای حرف زدن، بیشتر گوش دهید.

موارد گفته‌شده نمونه‌های محدودی از نکاتی هستند که شما را تبدیل به یک رهبر خوب و نمونه می‌کنند. اگر شما هم تجربه مفیدی در این زمینه دارید، می‌توانید آن را با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.