برای این که بتوانید بازدیدکنندگان را به مدت بیشتری در وب سایت خود نگه دارید و آنها را به کلیک بیشتر در سایت خود تشویق کنید، نکاتی را در طراحی سایت ارائه می دهیم که بسیار مهم است.

اولین نکته مهم در طراحی سایت این است که شما باید بدانید که بازدیدکنندگان سایت شما چه کسانی هستند و دنبال چه چیزی می گردند. به یاد داشته باشید که مهم ترین مسئله در اینترنت اطلاعات است. بازدیدکنندگان شما به دنبال آن هستند که بدانند کار اصلی شما چیست و برای دانستن آن با استفاده از کلمات کلیدی به سایت شما هدایت می شوند؛ پس در انتخاب کلمات کلیدی در طراحی سایت بسیار دقت کنید.

در مقاله های پیشین طراحی سایت، راجع به انتخاب کلمات کلیدی، نکات و استراتژی های آن صحبت کردیم. شما باید بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا نگاهی عمیق به اطلاعات وب سایت شما بیندازند و جواب سوال هایشان را در آن پیدا کنند.

حال فرض می کنیم که شما به اندازه کافی در هدایت کردن بازدیدکنندگان به سایت خود دقیق و موفق بودید، اما چطور آن ها را تشویق کنید که وقت بیشتری را برای مطالعه اطلاعات موجود در سایت شما بگذارند؟

قدم بعدی آن است که به عنوان یک استراتژی در طراحی سایت، احساسی را در بازدیدکننده ایجاد کنید که بر روی سایت شما کلیک کرده و آن را باز کند؛ پس فرصت را از دست ندهید. سعی کنید که ظاهر مناسبی را در صفحه اصلی خود داشته باشید. برای این کار می توانید از نظر دیگران هم کمک بگیرید. آیا طراحی سایت شما از نظر جلوه های بصری جذاب است و همانند یک سایت با طراحی حرفه ای می باشد؟

هر کاری می کنید و هر طراحی سایتی که دارید، سایت خود را با حقه های خرید پر نکنید. بازدیدکنندگان برای خرید به سایت شما نیامده اند بلکه به خاطر اطلاعاتی که داخل سایت شما وجود دارد، سایت شما را بازدید می کنند. پس از وضوح اطلاعات ارائه شده درباره فرصت های کسب و کارتان اطمینان حاصل کنید.

برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان سایت، اعتبار و کسب و کارتان را افزایش می دهد. پس به یاد داشته باشید که با آنها طوری رفتار کنید تا آنها با شما احساس نزدیکی کنند. این احساس نزدیکی باعث می شود که به شما اعتماد کنند و سایت شما را به دوستان خود معرفی کنند که هم تعداد کل بازدیدکنندگان را افزایش می دهد و هم مشتریان را. پس با آنها ارتباط مناسب داشته باشید.

اگر با خواندن این مقاله به فکر تغییر و تحول در طراحی سایت خود افتادید و این تغییرات به تحول در روند کسب و کار شما منجر شد، آنگاه این مقاله به هدف خود رسیده است. حال وقت آن رسیده که وب سایت خود را ترویج دهید و به آن اهمیت دهید؛ سپس می توانید منتظر افزایش مشتریان خود باشید.