در بخش اول،در رابطه با لزوم استفاده از بخش های پشتیبانی و میزکار در وردپرس،معایب ومزایای استفاده از این سرویس و نکاتی اجمالی در این باره صحبت کردیم.در بخش دوم،نکات نهایی را درباره ی نرم افزارها و افزونه های وردپرسی که می توانید جهت ایجاد بخش پشتیبانی از آن ها استفاده کنید ارائه میدهیم. همچنان با این بخش نیز همراه باشید.

نحوه ی ایجاد میزکار در وردپرس

یکی دیگر از مزایای استفاده از بخش های پشتیبانی در وردپرس ، این است که با وجود پیام های متعددی که کاربران برای این بخش ارسال می کنند،شما هر بار که یکی از متشریان برای شما تیکت ارسال می کند،می توانید پیام های پیشین وی را نگاه کنید و مشکلات کاربر را تا به حال بررسی نمایید.این در حالی است که ذخیره ی تمامی پیام های کاربری کاربران در حساب ایمیل ، بسیار سخت می باشد و باعث سردرگمی میشود.

در ادامه از بهترین گزینه های موجود برای ایجاد بخش پشتیبانی را معرفی می کنیم.

بهترین گزینه ها برای ایجاد بخش پشتیبانی در وردپرس

سیستم ارسال تیکت Groove

یکی از قدیمی ترین سیستم هایی که توجه بسیاری از وردپرس کاران را به سمت خود جلب کرد،Groove بود.طراح و مدیر این سرویس، Alex Turnbull ، به گفته خود وقت زیادی برای شروع این پروژه و سپس کدنویسی آن به بهترین شکل صرف کرده است.

این افزونه ابتدا به صورت پرمیوم ارائه شده بود،اما اگر شما هم مایل به استفاده از این سروریس هستید،نسخه لایت و رایگان آن نیز منتشر شده است.

میز کار این نرم افزار ساده می باشد،با استفاده از Groove ، فرم هایی نظیر،  Gravity Forms و   Ninja Forms  به صورت خودکار در سایت اعمال میشوند.

به علاوه در این نرم افزار بخشی وجود دارد که می توانید آمار تیکت ها را مشاهده کنید.مدت زمانی که طول می کشد تیکت ها ارسال شوند و طبق بندی شوند قابل مشاهده می باشد.به علاوه سرعت پاسخ گویی و حتی صحبت انلاین نیز نمایش داده میشود تا با سایر افزونه ها مقایسه شود.ثبت نام و دریفات این افزونه رایگان می باشد.

 

سیستم ارسال تیکت freshdesk

در مقایسه با نرم افزار قبلی،freshdesk سیستمی پیشرفته تر و در عین حال پیچیده تر دارد.بیش از ۶۵ المان متنوع در این نرم افزار قابل درون ریزی و اجراست.بعضی از این المان ها مثل بازی و سرگرمی که در نرم افزار تهیه شده است بای وردپرس کاران ضروری نمی باشد و باید از آن ها صرف نظر شود.

 

سیستم ارسال تیکت Help Scout

وقتی در اینترنت برای یک سیستم ارسال تیکت که از وردپرس پشتیبانی می کند جست وجو می کنید،اولین سیستمی که با استفاده از جلوه های جالب تر از دو افزونه دیگر به چشم می خورد افزونه Help Scout می باشد.پیج مربوط به ادمین سایت و کارکنان آن با هم امیخته شده است  دسترسی کاملی برای هر یک از اعضایی که جز بازدید کنندگان معمولی نیستند،فراهم کرده است.تمامی اعضایی که از این سیستم پشتیبانی استفاده می کنند با عنوان Customer Champion شناخته میشوند.

همان طور که دو نرم افزار قبلی نیز از نسخه های رایگان بهرهمند بودند، این نرم افزار هم نسخه رایگان را با امکانات محدود تری در اختیار شما قرار میدهد.محدود شدن کاربران پشتیبان به سه کاربر،وجود تنها یک اینباکس برای هر سه کاربر،و عدم امکان دسترسی به API نمونه ای از محدودیت های اعمال شده می باشد.

 

سیستم ارسال تیکت Awesome Support

در صورتی که میخواهید از وردپرس خود به طور کامل به عنوان یک میز کار جهت ارسال تیکت پشتیبانی استفاده کنید،نرم افزار Awesome Support انتخاب خوبی است.به این شکل که افزونه مورد نظر را در ساب دامین خود نصب می کنید و از آن به صورت جداگانه و نه در دامین اصلی استفاده می کنید.ساب دامین هایی که معمولا برای پشتیبانی سایت جداگانه در نظر گرفته میشوند،به صورت support.yoursitename خواهند بود.

موضوعی که برای استفاده از افزونه Awesome Support وجود دارد،لزوم ثبت نام در سایت اصلی می باشد که همین موضوع این افزونه ی کارآمد را کاربرپسند نمی کند!برای این افزونه بخش های زیادی نظیر اطلاعات ارسالی و دریافتی برای مشاهده مدت زمان ارسال تیکت و پاسخ گویی به آن وجود دارد.

 

نتیجه گیری:

با استفاده از این افزونه ها که معرفی شدند، بخش دریافت یا inbox ایمیل خود را همیشه در یک سیستم جداگانه و در کنار سایت خود خواهید داشت و لازم نیس که به ایمیل خود به صورت پیوسته سر بزنید.دیتابیس مربوط به ماکلمه هر یک از مکالمات از ناحیه مدیریت قابل دسترسی و بازیابی می باشد.استفاده از سرویس های به این شکل،بیشترین نفع را برای مشتریان دارد و لذا ذر بهبود کسب و کار وسئو سایت نیز اهمین بالایی دارد.

تمام گزینه هایی که در این مقاله معرفی شدند،از نسخه های رایگان پشتیبانی می کنند.پس لازم نیست این چنین سرویس هایی را با هزینه های گزاف در سایت خود راه اندازی کنید.

نکته:از میان افزونه هایی که معرفی شد،افزونه …برای سایت های نه چندان بزرگ و مشتریانی با محدود،بهترین انتخاب است.زمان ارسال تیکت از سوی متشری و دریافت آن توسط فروشنده کوتاه تر است،محدودیت های ورژن رایگان آن کمتر است و امکانات آن برای یک نسخه رایگان نسبت به سه افزونه دیگر بیشتر است.

پیروز باشید