اپل: هیچ برنامه ای برای مک با نمایشگر لمسی و پردازنده مبتنی بر ARM نداریم
به‌تازگی اپل گروه کوچکی از گزارشگران را به کوپرتینو، محل استقرار کمپانی، دعوت کرده است تا در مورد سیستم‌های مک صحبت کنند. ظاهرا بحث اصلی این گفتگو درباره مک پرو بوده و اپل در طول جلسه اعلام کرده است که هیچ برنامه‌ای برای تولید مک‌هایی با نمایشگر لمسی یا قدرت گرفته از پردازنده‌های ARM به جای اینتل ندارد.

بر طبق گزارش TechCrunch زمانی که از فیل شیلر، مدیر بازاریابی اپل، درباره مک‌هایی با نمایشگر لمسی سؤال شد، وی جوابِ کوتاه «نه» داد و در ادامه گفت:

    کمپانی هیچ برنامه‌ای برای مک‌های با نمایشگر لمسی یا استفاده از پردازنده‌های ARM که در آیفون و آیپد به کار رفته‌اند، ندارد.

با این حال، شیلر همچنان برای تغییر نقش پردازنده‌های ARM و استفاده از آن‌ها به عنوان پردازشگر‌های کمکی مانند T1 که در تاچ‌بار مک‌بوک پرو استفاده شده، احتمالاتی قائل شده است:

    پیش از این نیز گفته‌ایم که آی‌مک و مک‌بوک دو استراتژی متفاوت از کامپیوتر‌های رومیزی هستند و به عقیده‌ی‌ ما هر دو نیز نقش مهمی برای کاربران پرو ایفا خواهند کرد.

البته این اولین باری نیست که شیلر یا اپل ایده مجهز شدن مک‌ به صفحه‌ی لمسی را رد می‌کنند. در ماه نوامبر نیز مدیر بازاریابی اپل گفته بود که اپل مک‌هایی با نمایشگر لمسی را آزمایش کرده است و «به این عقیده رسیده‌ که انجام این کار حرکت درستی نیست».

«می‌توانید تصور کنید که برای انجام کار با آی‌مک با نمایشگر ۲۷ اینچی بخواهید دستان خود را به هوا ببرید تا نمایشگر را لمس کنید؟» وی همچنین توضیح داده است که انجام چنین کاری یعنی طراحی دوباره منو‌ها برای لمس با انگشت که می‌تواند تجربه کاربری را برای دستگاه‌های مبتنی بر ماوس و کیبورد به کلی خراب کند. آن‌ها گفته‌اند که «نمی‌توان {سیستم‌ها را} برای هر دو {روش} بهینه کرد».

به نظر می‌رسد نزدیک‌ترین تجربه نمایشگر‌های لمسی که تاکنون داشته‌ایم در مک‌بوک پرو اخیر اتفاق افتاده که به تاچ‌بار لمسی مجهز شده است و با کمک پردازنده T1 برپایه ARM کار خود را انجام می‌دهد. البته اپل در آخر گفته است که نقشه راه شرکت ممکن است در آینده تغییر کند.