اپلیکیشن لوکز معرفی شد
تعداد اپلیکیشن‌های موقعیت محور یا همان مکان‌یاب در دنیا کم نیست. این روزها بسیاری از ما برای یافتن مکان‌های خاص کمتر به پرس‌وجو از اطرافیان می‌پردازیم و از یکی از اپلیکیشن‌ها یا سرویس‌های موقعیت‌یاب استفاده می‌کنیم. اپلیکیشن موقعیت‌یاب ایرانی لوکز یکی از این سرویس‌ها است که می‌تواند تمام نیازهای لحظه‌ای شما از پیدا کردن رستوران و کافه و جایگاه سوخت، مکان‌های تفریحی و … تا یافتن نزدیک‌ترین سرویس بهداشتی را پاسخ‌گو باشد. لوکز مدعی است که ۷۰ درصد از موقعیت‌های این اپلیکیشن روی گوگل مپس یافت نمی‌شود؛ زیرا اکثر موقعیت‌های مکانی گوگل مربوط به کسب و کار هستند.

لوکز مخفف کلمه‌ی انگلیسی «Locations» به معنی موقعیت است که شاید در این زمینه اولین نباشد؛ ولی تمام سعی خود را برای بهبود بستر داده‌های خود می‌کند. البته جالب است بدانید حجم زیادی از اطلاعات این اپلیکیشن توسط مشارکت کاربران تکمیل می‌شود. به گفته‌ی بنیان‌گذار لوکز، تا‌کنون صد هزار موقعیت مکانی در این اپلیکیشن ثبت شده است.
هم‌افزایی کسب‌وکارهای مختلف با لوکز

در نشست خبری لوکز به معرفی همکاری‌ها و هم‌افزایی‌ها با دیگر اپلیکیشن‌ها پرداخته شد. اولین کسب و کاری که با لوکز همکاری کرده، سرویس رزرو آنلاین‌ هتل‌های ایرانی پین‌تاپین است. مدیر کمپین شرکت پین‌تاپین، علت این همکاری را درخواست مشتریان برای دریافت اطلاعات اطراف هتل‌ها اعلام کرد و گفت: «برای مشتریان ما مهم است که بدانند در شهر زیارتی مثل مشهد، فاصله‌ی هتل تا حرم چقدر است یا مراکز خرید کجا هستند.»

در این مسیر، مهربانه (پلتفرم تأمین مالی جمعی) دومین کسب و کاری است که با لوکز همکاری کرد و هدف از این همکاری، شناسایی و تأمین مالی بر محور موقعیت مکانی بود. برای مثال شما می‌توانید از روی نقشه، یک مدرسه‌ی دورافتاده را پیدا کنید و در پروژه‌های خیریه‌ی کمک به آن شریک شوید.
این موقعیت‌ها چطور اعتبار سنجی خواهند شد‌؟

هر زمانی که در کنار یک موقعیت مکانی تیک سبزرنگی وجود داشته باشد، به این معنا است که اطلاعات واردشده مورد تأیید است، تیک طوسی نشان‌دهنده‌ی این است که اطلاعات توسط اپراتورهای لوکز وارد شده‌اند و اگر کاربران اطلاعات را وارد کنند آن موقعیت تیک نخواهد داشت.

همچنین در نسخه‌ی جدید از کاربران فعالی که اطلاعات درست وارد می‌کنند، راجع به‌درستی اطلاعات واردشده توسط دیگران سؤال می‌شود و بابت پاسخ به این پرسش‌ها به کاربر امتیازاتی داده ‌می‌شود. کاربر با افزایش امتیاز خود می‌تواند کارهای خیریه انجام دهد یا از خدمات پیشنهادی این اپلیکیشن استفاده کند.
لوکز در تمام ایران

یکی از ۱۰ کاربر نخست لوکز، معلم یک روستا در هرمزگان است که در نشست خبری لوکز شرکت کرد. یعقوب ذاکری در اولین برخورد با لوکز مجذوب امکانات کاربردی این اپلیکیشن شد و تصاویری از مدرسه و دانش‌آموزانش را در این اپلیکیشن بارگذاری کرد و موقعیت دبستان را در نقشه مشخص کرد.

 امسال در نمایشگاه الکامپ موقعیت تمامی غرفه‌ها در لوکز قابل دسترسی خواهد بود و اخبار نمایشگاه نیز در این اپلیکیشن به نمایش درخواهد آمد. نسخه‌ی جدید لوکز به‌زودی منتشر می‌شود و نسخه‌ی iOS آن نیز تقریبا آماده است.