انواع حملات XSS:

انعکاس
در این نوع از حمله، هکر یک حفره امنیتی و راهی برای استفاده از آن پیدا می نماید تا کاربر ناشناس را به یک برنامه وب دارای آسیب پذیری XSS هدایت کند. در این هنگام حمله انجام شده است.
این حمله به وسیله یک سری از پارامترهای URL که با URL ارسال می شوند، انجام می شود. هکر URL مخرب را با پارامترهای موجود در URL برای کاربر ارسال می کند. این URL معمولا از طریق ایمیل، وبلاگ ها یا انجمن ها و یا هر روش ممکن دیگری برای کاربر فرستاده می شود. شاید تصور شود که کاربر بر روی لینک های ناشناس کلیک نمی کند، بنابراین مشکلی برای او پیش نمی آید. اما باید توجه نمود که با استفاده از JavaScript حتی با بازنمودن یک ایمیل و حتی مشاهده یک سایت، حمله XSS انجام می شود. به علاوه در این نوع حمله معمولا URL ها با متدهایی مثل Hex و یا هر متد کدگذاری دیگری که URL ها را بصورت معتبر نمایش می دهد، کدگذاری می شوند.

ذخیره
در این نوع حمله، هکر کدهای مخربی را که یک کاربر در آینده آنها را فراخوانی می کند ذخیره می نماید.
در واقع یک کاربر ندانسته به کدهای مخرب برخورد می نماید و کدهای مخرب اجرا می شوند. مسئله اینجاست که هنگام ذخیره سازی کدها و همچنین هنگام واکشی آنها اعتبارسنجی ورودی ها و خروجی ها انجام نشده است. نکته حائز اهمیت این است که حتی درصورت اعتبارسنجی کدها در هنگام ذخیره نمودن آنها، چک نمودن خروجی ها و اعتبار سنجی آنها نیز لازم است. چراکه به این ترتیب کدهای مخرب ناشناخته در طی فرایند اعتبار سنجی ورودی، کشف خواهند شد.