انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت تجاری

رنگ قدرت داره. میتونه نگرش مردم در مورد شرکتتونو تغییر بده. میتونه حسی که مردم موقع استفاده از سایتتون دارن رو بهتر کنه. یه سایت تجاری زیبا قبل از اینکه به فضا و متن بستگی داشته باشه، اول از همه به رنگ بستگی داره و محلی که رنگها استفاده میشن. اینها هستند که روی حس و حال کاربر اثر میذارن. انتخاب پالت رنگی صحیح میتونه کاربرها رو به خریدار تبدیل کنه. بنابراین میبینید که انتخاب رنگ چقدر میتونه برای سایتتون مهم باشه.
رنگ بالاخص برای داده های بصری از اهمیت فوق العاده ای برخورداره. تم رنگی­ای که استفاده میکنید میتونه تون بصری سایت رو مشخص کنه و هر رنگ در واقع پیام خاصی به کاربر میفرسته.

تون های گرم

تونهای قرمز، زرد و نارنجی حس انرژی و درخشانی رو برمی­انگیزند. بسته به نوع محصولتون، میتونید با استفاده از این رنگها حس جوانی یا سرگرمی رو منتقل کنه. زردهای عمیق (مثل طلایی) هم به سایتتون ارزش و قدرت میده و حس سایتتونو اصلاح میکنه. اما قرمز که پرجنب و جوش ترین رنگه میتونه تحریک­کننده­ترین باشه. یادتون باشه که به مقدار محدود و با رعایت ملاحظات از رنگ قرمز استفاده کنید، چون میتونه نشونه هشدار و خطر باشه.
پالتهای گرم برای سایتهایی که در زمینه های زیر فعالیت میکنند مناسبند:

    غذا
    اسباب­بازی یا لباس بچه
    خدمات تفریحی
    هر چیز مرتبط با تابستان

رنگهایی که در سایتتون استفاده میکنید میتونن واکنش های حسی متفاوتی رو در مردم بوجود بیارن. سالها تحقیق نشون داده که هر رنگ حس خاصی رو در فرد بوجود میره و میتونه روی حال و هوای بیننده اثر بذاره.
تون های سرد

تون های رنگ آبی، سبز و بنفش حس آرامش و صلح رو منتقل میکنند. وقتی در رنگهایی که استفاده میکنید پالت رنگهای سرد رو در اولویت قرار میدید یه حس سعادت خالص رو القا میکنید که با طبیعت ارتباط داره. تون های رنگ بنفش دو کاره اند و در کنار حس امید و شادی، احساس راحتی رو هم ایجاد میکنند. تون های سبز که اخیرا دارن استفاده میشن به طرز مشخصی افراد رو با محیط مرتبط میکنند.
پالت های سرد بهتره که در سایتهایی با موضوعات زیر استفاده بشن:

    سلامت
    برندهای پوشاک
    حفظ محیط زیست
    هر چیز مرتبط با زمستان یا آب

تون های طبیعی

سیاه، سفید، قهوه ای و آبی اقیانوسی (آبی خیلی تیره) هر کدوم چند تا حس رو میتونن تحریک کنند. سیاه میتونه نشون دهنده قدرت و برجستگی باشه. سفید نشونه تمیزی و خلوصه، اما اگه درست بکار بره میتونه خیلی مدرن و مینیمالیستی هم باشه. قهوه ای و آبی اقیانوسی رنگهای مناسب و استانداردی هستند و هر دو حس حرفه ای بودن رو منتقل میکنند. میتونید از تون های طبیعی بعنوان رنگهای اصلی پالتتون استفاده کنید و در کنارشون هم میتونید هم رنگهای سرد بکار ببرید و هم گرم.
پالت های طبیعی اول از همه حرفه ای بودن رو نشون میدن و میتونن برای موضوعات زیر مناسب باشن:

    زمینه های قانونی یا پزشکی
    مد
    عکاسی
    پلتفرم های اجتماعی

اطلاع از قدرت رنگ روی ناخودآگاه آدما اولین قدم در جهت مهار این قدرته، اما درست ترکیب کردن این رنگها با هم کار هنر و نظمه.