مقدمه

هر سال، گوگل الگوریتم‌های خود را نزدیک به ۵۰۰ الی ۶۰۰ بار تغییر می‌دهد. با اینکه بعضی از این تغییرات بسیار کوچک هستند، اما گوگل هر چند وقت یک بار،  آپدیت‌هایی در الگوریتم‌های “اصلی” خود (مثل گوگل پاندا و گوگل پنگوئن) ایجاد می‌کند که تأثیر قابل توجهی بر نتایج جستجو دارند.

دانستن تاریخ اپدیت‌های گوگل برای هر بازاریاب وبی می‌تواند به معنای توضیح تغییرات در رتبه‌بندی و ترافیک ارگانیک باشد. در نهایت شما  می‌توانید بهینه‌سازی موتورهای جستجوی خود را ارتقا دهید. در بخش زیر، ما تغییرات الگوریتم‌های اصلی را بیان کرده‌ایم که بیشترین تأثیر را بر صنعت جستجو داشته‌اند.
آپدیت‌های سال ۲۰۰۰
Google Toolbar – دسامبر ۲۰۰۰

گوگل ضمن تضمینی برای بحث‌های مربوط به سئو در سال‌های آینده، تولبار مرورگر خود را راه‌اندازی کرده و به همراه آن ابزارToolbar PageRank نیز فعال شد. سریعا بعد از Google Dance نیز شروع به کار کرد.
آپدیت‌های ۲۰۰۲
اولین آپدیت ثبت شده – سپتامبر ۲۰۰۲

قبل از بوستون (اولین آپدیت نام گرفته شده)، تغییر اساسی در پاییز ۲۰۰۲ رخ داد. جزئیات مشخص نبودند، اما به نظر می‌رسید این آپدیت‌ها فراتر ازGoogle Dance  وPageRank باشند. همان‌طور که یکی از وب‌مسترها در مورد گوگل گفته است: ” آنها دست به تحول عجیبی زده‌اند.”

Dancing The Google Dance
آپدیت های ۲۰۰۳
بوستون(Boston) – فوریه ۲۰۰۳

در SES Boson اعلام شد که این اولین آپدیت نام گرفته گوگل است. در واقع، گوگل به دنبال آپدیت‌های ماهیانه بود، بنابراین اولین آپدیت‌ها ماهانه ترکیبی از تغییر الگوریتم و بازیابی‌های کلی شاخص بود (که گوگل دنس نام داشت) با افزایش فراوانی  آپدیت‌ها، ایده ماهانه به سرعت از بین رفت.
کاساندرا(Cassandra) – آوریل ۲۰۰۳

گوگل بعضی از مشکلات پایه‌ای کیفیت لینک مثل لینک‌های دریافتی از سایت‌های دارای مالکین یکسان را برطرف کرد. کاساندرا همین‌طور ضربه شدیدی بر تکست‌ها و لینک‌های مخفی وارد کرد.

گوگل – آپدیت کاساندرا به بازار آمده است (Econsultancy)
دومینیک (dominic) – می ۲۰۰۳

با اینکه تغییرات در ماه می مشاهده شده بود، ام ذات واقعی دومینیک هنوز مشخص نبود. بات‌های گوگل به نام “فرش بات” و “دیپ کراولر”  در وب گشت زده و بسیاری سایت‌ها، افزایش آمار پرش (Bounce Rate) را گزارش می‌کردند. به نظر می‌رسید، نحوه شمارش بک لینک‌ها توسط گوگل به طور قابل توجهی تغییر کرده بود.

درک دومینیک، بخش دوم (WMW)
ازمرالدا(Esmeralda) – ژوئن ۲۰۰۳

این آخرین آپدیت ماهانه گوگل بود، زیرا فرآیند مداوم آپدیت شروع به کار کرده بود. “Google Dance” جایگزین “Everflux” شده بود. ازمرالدا (Esmeralda) احتمالا چندین تغییر زیر بنایی اساسی در گوگل را به همراه داشت.

http://www.kuro5hin.org/story/2003/6/23/201523/090
فریتز(Fritz) – ژولای ۲۰۰۳

“Google Dance” ماهانه در آخر با آپدیت فریتز به پایان رسید. به جای بررسی کامل شاخص بر اساس روند ماهیانه، گوگل رویکرد افزایشی را در پیش گرفت. شاخص حالا هر روز عوض می‌شد.

توضیح آپدیت الگوریتم از زبان مت کاتز

چطور الگوریتم گوگل در وب حکم‌فرمایی می‌کند.
لیست تکمیلی – سپتامبر ۲۰۰۳

برای شاخص‌گذاری اسناد بیشتر بدون از بین رفتن قابلیت عملکردی، گوگل بعضی از نتایج را به “لییست تکمیلی” دسته‌بندی کرد. مسئله قرار گرفتن در لیست تکمیلی، به بحث‌های داغ سئوی آن زمان تبدیل شد تا زمانی که دوباره شاخص‌ها با هم ترکیب شدند.

مبارزه بر سر اندازه موتور جستجو نتایج تکمیلی گوگل(SEW)
فلوریدا – نوامبر ۲۰۰۳

این یک آپدیت بود که باعث شد آپدیت‌های دیگر (و احتمالا صنعت سئو) نیز مورد توجه قرار گیرند.  بسیاری از سایت‌ها، رتبه خود را از دست داده و مالکین تجارت بسیار عصبانی شده بودند. فلوریدا  مثل حکم اعدام برای تاکیک‌های سئوی اواخر دهه نود، مثل استافینگ کلمات کلیدی بود و صنعت سئو را به بازی بسیار جالب‌تری تبدیل می‌کرد.