امروزه استفاده از اپلیکیشن های ارتباطی موبایل در میان تمام افراد,پیر جوان,زن و مرد به شدت افزایش پیدا کرده است به طوری میشه گفت هر کس که موبایل هوشمند داره حتما یک اپلیکیشن ارتباطی مثل وایبر,تلگرام و …..رو روی گوشیش نصب کرده.از این برنامه ها استفاده اهی متفاوتی می شود مثل تفریحی,آموزشی,سرگرمی و حتی تجاری.حتما تا به حال برای شما اس ام اس های تبلیغاتی (که البته شاید خسته کننده باشند)ارسال شده.این اس ام اس ها راهی بین شما و صاحبان کسبو کار و تجارت است.امروز برای شما یک افزونه از وردپرس را معرفی میکنم که به شما این امکان را میدهد تا با استفاده از اپلیکشنه پرطرفدار و محبوب تلگرام با کاربران سایت خود ارتباطه محکمی برقرار کنید.در واقع با این افزونه شما همزمان از دو سیستم قدرتمند وردپرس و تلگرام که بین کاربران ایرانی محبوب هستند استفاده میکنید.در ادامهء این آموزش از بیگ تم با ما همراه باشید تا با چگونگی انجام این کار و این افزونه آشنا شوید.

افزونه خبرنامه تلگرام برای وردپرس

ارسال خبرنامه به روش های سنتی

 

حتما برای شما هم پیش آمده که در یک سایت عضو شده باشید و بعد از مدتها که حتی خود شما هم از یادتون رفته باشه یک ایمیل یا اس ام اس از سایت دریافت کرده اید که همین امر باعث شده تا شما به بازدید اون سایت بروید.صاحبان کسبو کار و تجارت از روش های مختلفی برای ارسال خبرنامه به کاربران سایتشون استفاده میکنند که مهمترین آنها ایمیل و ارسال پیامک است.اما…..

ارسال خبرنامه به روش ایمیل شاید حتی از ارسال به صورت پیامکراحت تر به نظر برسه اما اصلا اینطور نیست بلکه دردسرهای زیادی برای مدیران وبسایت ها بوجود می آورد.یکی از این دردسرها این است که بعد از مدتی که تعداد کابران سایت شما زیاد شد و یا حتی تعداد خبرنامه های ارسالی شما افزایش پیدا کرد,دیگر این امکان را نخواهید داشت که از طریق سرور سایتتان اییل ها را ارسال کنید  و بعد از گذشت مدتی تمام ایمیل های ارسالی شما به کاربرانتان در اسپم آنها ذخیره یشود که شاید بتوان گفت هیچ شانسی برای بازدید ندارید.البته این پایان کار نیست!بعد از این مشکل شما مجبور  خواهید شد که از سیستم Mailchimp استفاده کنید که ای کاش با اینکار مشکل حل میشد اما اینطور نیست این سیستم هم برای شما هزینه و محدودیت دارد.یکی دیگر از مشکلاته موجود در روش ارسال خبرنامه به روش ایمیل که شاید بزرگترین مشکل این روش محسوب شود,این است که امکان ارسال لحظه ای خبرنامه با انتشار مطالب  در سایت وجود ندارد و شما باید وقتی هم برای مدیریت ایمیل ها در نظر بگیرید که این موضوع برای یک مدیرسایت  یا مدیر یک تجارت اصلا چیز خوشایندی نیست.

خب حالا یک راه حله دیگه!!استفاده از سرویس ارسال پیامک!اما این راه شاید پرهزینه ترین راه موجود باشد در حالی که شما در تعداد کارکترهای ارسالی هم محدودیت دارید و هر پیامک برای شما هزینه دارد در حالی که تضمینی هم در برگشت هزینه  وجود ندارد.خب حالا که از این دو روش به نتیجه ای نرسیدیم.من به شما یک راه حله جدید و نوین ارائه میکنم که هم کم هزینه تر و هم وقت کمتری نیاز داره!استفاده از خبرنامه تلگرام برای سایتهای وردپرس!!

شایداولین سوالی که برای شما پیش بیاد اینه که چرا از خبرنامه تلگرام استفاده کنیم؟

دلیله این سوال مشخصه!به همان دلیلی که امروز تلگرام در ایران بیش از ۵ ملیون کاربر دارد و  در میان رقبای خود مثل وایبر از امنیت و سرعت بالاتری برخوردار است و در بررسی هایی که انجام شده یک سوم از کاربران تلگرام در دنیا کاربران ایرانی هستند واین خود یعنی نزدیک به ۲۰ ملیون نفر!!!!!البته این را هم باید بگوییم که با توجه به خبرهایی که منتشر شده است تلگرام در ایران فیلتر نخواهد شد و این خود یعنی تداوم  موفقیت و توسعهء تلگرام در ایران!به گونه ایی که کاربران تلگرام از هر قشر و جنسیت و با هر سن و سالی میتوانند مخاطب خدمات و کلای شما باشند!

افزونه تلگرام این امکان را به شما میدهد که پساز اننتشار مطالب و مقالاتتان در سایتآن ها را معرض دید این طیف عظیم از کاربران قرار دهید.البته با در نظر گرفتن این موضوع که هیچ کحدودیتی در تعداد کارکترهای ارسالی وجود ندارد ومیتوانید مطمعن باشید که پیام شما در کمترین زمان ممکن به دست کاربرانتان میرسد

پیام شما هر زمان ک کاربر به اینترنت متصل شود به دستش خواهد رسید و میتواند به راحتی نیز وارد وب سایتتان شود.

خب حالا بریم سر اصله مطلب!

افزونه خبرنامه وردپرس (Teletter Telegram Newsletter)چگونه کار میکند؟

این افزونه این امکان را به شما میدهد که ربات تلگرام  خود را داشته باشید و بین آن و وب سایتتان ارتباط برقرار کنید.و زمانی که کاربر روی این ربات کلیلک کرد ارتباط برقرار خواهد شد و پس از اولین اریال پیام توسط کاربر شما هم میتوانید پیام خود را ارسال کنید.اطلاعات اعضایی که درخبرنامه هستند شامل نام,نام خانوادگی,زمان عضویت  و شناسهء کاربری آنها در قسمت مدیریت قابل مشاهده است و شما میتوانید آن ها را مدیریت کنید و زمانی که نوشته ء  جدیدی در سایت قرار  میدهید میتوانید اعضای خبرنامه را مطلع کنید .پیام ارسالی شما میواند متن,عکس,فیلم و یا حتی یک لینک باشد و یا ترکیبی از همهء موارد.
اگر کاربران ربات تلگرام شما را از لیست مخاطبان خود حذف یا بلاک کنند، کاربر از لیست اعضای خبرنامه خارج شده و دیگر پیامی برای او از طرف شما ارسال نخواهد شد.

ویژگی های افزونه خبرنامه تلگرام Teletter

 

در ادامه چندتا از ویژگی های این افزونه را برای شما معرفی میکنیم تا بدانید که چه امکانات و قابلیت های فراوانی در این افزونه تعبیه شده است.

 

  • افزونه وردپرس برای تلگرام
  • راه اندازی سریع و آسان
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • ذخیره سازی اطلاعات اعضای خبرنامه
  • تعیین پیامد خوش آمدگویی برای اعضای جدید
  • قابلیت ارسال خبرنامه هنگام انتشار یا بروزرسانی در وردپرس
  • بروزرسانی لیست اعضا بصورت اتوماتیک یا دستی
  • عدم نیاز به SSL یا سرویس های جانبی
  • امکان ارسال لینک، متن دلخواه یا هردو
  • حذف خودکار کاربران غیرفعال از لیست ارسال
  • پشتیبانی از نوع نوشته سفارشی (Custom Post Types) در وردپرس
  • قابلیت تنظیم زمان بروزرسانی خودکار (هر ساعت، روزی دو بار و روزی یک بار)
  • قابلیت تنظیم تعداد پیام های دریافتی از تلگرام در هر بروزرسانی
  • کاملا رایگان

نحوهء استفاده از افزونه وردپرس خبرنامه تلگرام

ابتدا افزونه را از مخزن وردپرس دانلود کنید.اما نصب نکنید چون قبل از نصب باید یکسری کار ها را انجام دهید از جمله:ساخت یک ربات تلگرام و یک token.بعداز اینکه اینکار ها را انجام دادید افزونه را نصب کنید

تنظیمات خبرنامه

بعد از اینکه تفزونه را نصب کردید از پنل مدیریت در بخش تنظیمات به منوی API تلگرام مراجعه کرده  و تنظیمات را مطابف تصویر زیر ست کنید.

۱- Token دریافتی از تلگرام پس از راه اندازی ربات خود را در این بخش وارد کنید.
۲- روش ارتباط سایت با API تلگرام را تعیین کنید. در این بخش دو روش getUpdates و Manual فعال می باشد.
در روش Get Updates سایت شما با استفاده از Cron Job بصورت اتوماتیک به وب سرویس تلگرام متصل شده و بروزرسانی های اخیر را دریافت میکند.
در روش دستی یا Manual یک قالب برگه به نام Telegram API به سایت شما اضافه میگردد. یک برگه جدید بسازید و قالب آن را بر روی Telegram API تنظیم کنید. با هر بار فراخوانی این آدرس بروزرسانی های جدید از تلگرام دریافت خواهد شد. توجه کنید که دسترسی به این برگه را محدود کرده و بر روی حالت خصوصی یا بصورت رمز دار قرار دهید تا فقط خودتان به آن دسترسی داشته باشید.
۳- این گزینه تنها زمانی کاربرد دارد که شما متد getUpdates را انتخاب کرده باشید. در اینجا میتوانید زمان دریافت بروزرسانی های جدید از تلگرام را تعیین کنید. این زمان میتواند براساس تعداد مخاطب یا اعضای جدید شما انتخاب شود و تاثیر در عملکرد کلی افزونه خبرنامه تلگرام نخواهد داشت.
۴- تلگرام تمامی پیام های ارسالی از کاربران به ربات شما را ذخیره سازی میکند، با استفاده از این گزینه شما میتوانید تعداد بروزرسانی های جدیدی که در هر ارتباط دریافت میشود را تعیین کنید. اگر تعداد پیام های ارسالی به شما زیاد باشد حجم پاسخ ارسالی از تلگرام بالا رفته و تحلیل دیتای ورودی برای سرور شما دشوار میشود. این بخش برای جلوگیری از مشکلات سروری برای هاست های ضعیف تر قرار داده شده است.
اگر تعداد پیام های ارسال شده به ربات بیشتر از محدودیت شما باشد، پیام ها از دست نخواهند رفت و در ارتباط بعدی دریافت خواهند شد.
۵- هر کاربر جدید که ربات تلگرام شما را به لیست خود اضافه کند پیامی برای خوش آمد گویی دریافت خواهد کرد. متن پیام مورد نظر خود را در این بخش وارد کنید.
۶- افزونه خبرنامه تلگرام بصورت اتوماتیک نوع نوشته های موجود بر روی سایت را شناسایی کرده و همه آنها را در این بخش لیست میکند. شما میتوانید قابلیت ارسال خبرنامه را برای هرکدام فعال یا غیرفعال کنید. با فعال کردن این گزینه یک باکس تنظیمات به صفحه ویرایش آن نوع نوشته افزوده میشود.

ارسال خبرنامه

پس از طی کردن مراحل بالا تغییرات خود را ذخیره کرده و به بخش افزودن نوشته جدید در پنل مدیریت بروید.
ارسال خبرنامه با استفاده از تلگرامهنگام افزودن یا بروزرسانی نوشته اگر گزینه “ارسال خبرنامه برای همه اعضا” فعال باشد، بلافاصله پس از انتشار خبرنامه به تمامی کاربران فعال ارسال خواهد شد، شما میتوانید متن ارسالی در پیام را خودتان تعیین کنید. این متن میتواند شامل لینک مطلب، متن دلخواه و یا ترکیبی از هردو باشد.
پس از ارسال گزینه “ارسال خبرنامه برای همه اعضا” بصورت اتوماتیک غیرفعال میشود تا در هر بروز رسانی پیام شما مجددا ارسال نگردد ولی هر زمان که آن را فعال کنید میتوانید یک پیام جدید به اعضای خبرنامه ارسال کنید.
اگر Open graph بر روی سایت شما فعال باشد، تلگرام بصورت اتوماتیک علاوه بر آدرس صفحه، عنوان، توضیحات کوتاه و تصویر شاخص آن را نیز به کاربران نمایش میدهد.

لیست اعضای خبرنامه تلگرام

در پنل مدیریت وردپرس منوی جدیدی به نام “اعضای خبرنامه” ایجاد شده است. شما میتوانید با مراجعه به این بخش، لیست تمام اعضای خبرنامه تلگرامی خود را مشاهده کرده و به اطلاعات ارسالی از تلگرام شامل نام، نام خانوادگی، شناسه کاربری، آی دی کاربر، وضعیت کاربر و تاریخ عضویت دسترسی داشته باشید.
وضعیت کاربرانی که ربات تلگرام شما را حذف کرده باشند به deactive تغییر پیدا کرده و از آن پس پیام های خبرنامه شما به این افراد ارسال نخواهد شد.
همه چیز آماده است، همین امروز افزونه را نصب کرده و نظرات خود را برای ما ارسال کنید، در صورتیکه این افزونه مورد استقبال وب فارسی واقع شود امکانات بیشتری به آن اضافه خواهیم کرد.
باز نشر و اشتراک گذاری این افزونه بلامانع است، لطفا در صورتیکه لینک آن را برای دانلود قرار میدهید همراه با معرفی وبسیما و حفظ کپی رایت باشد. همچنین شما میتوانید آدرس همین صفحه را بعنوان راهنمای افزونه به مخطبان خود ارائه دهید.
لطفا آخرین نسخه تست شده را از مخزن وردپرس دانلود کنید.

خب دوستان این هم از این آموزش.امیدوارم که مفید واقع شده باشه بتونه به شما در پیدا کردن مخاطبانتون کمک کنه!

پیروز و موفق باشید.