با سلام به شمادوستای خوب ، امیدوارم که روز خوبی را تا به اینجا سپری کرده باشین . با اموزش وردپرس ذر خدمتتون هستم.نرم افزار WordPress به شما این امکان را می دهد تا به راحتی عکس، ویدیو و موسیقی به مطالب درج شده در سایت خود اضافه کنید. برای این منظور ابتدا پست هایی که در درس قبلی ایجاد کردید را باز نمایید، سپس بر روی آن قسمت از متن که می خواهید محتویات دلخواه را وارد کنید کلیک نمایید، سپس بر روی دکمه ی Add Media در بالای صفحه ویرایشگر سمت چپ کلیک کنید.

پنجره ی پاپ آپ WordPress Insert Media پدیدار می شود. بر روی دکمه ی Select files در وسط صفحه کلیک نمایید.

پس از انتخاب یک فایل از حافظه ی رایانه ی خود، WordPress آن را بارگذاری کرده، صفحه را بسته به فرمت فایل آپلود شده، بروز آوری می کند. در این آموزش یک عکس به پست جاری ضمیمه می کنیم. در مورد تصاویر دو نکته وجود دارد که بایستی به آن توجه داشته باشید. اول می بایست فایل تصویری را شرح دهید، برای مثال تگ Alt، عنوان لینک آن و در صورت تمایل یک توضیح مختصر (caption) برای آن ارائه نمایید. توضیح مختصر به صورت نوشته در پایین تصویر و در سمت کاربر (front end) نمایش داده می شود.

پس از ارائه ی اطلاعات ذکر شده، می بایست تنظیمات مربوط به ضمیمه ی (attachment) تصویر در ناحیه ی محتوا، از قبیل ترازبندی، پیوند (link) تصویر به آدرس مورد نظر، اندازه ی عکس را پیکربندی نمایید.

۱) Alignment (ترازبندی) –نحوه ی ترازبندی تصویر در ناحیه ی محتوا را مدیریت نمایید. چگونگی ترازبندی و نمایش تصویر در صفحه به پوسته ی (theme) سایت شما بستگی دارد.

۲) Link To (پیوند تصویر به آدرس مورد نظر) –در این بخش باید آدرسی یا جایی که تصویر به آن لینک می شود، فایل تصویر تمام اندازه ای که صفحه ی media به صورت خودکار برای هر فایل پیوست ایجاد کرده است، URL اختصاصی را مشخص نمایید.

۳) زمانی که فایل تصویری جدیدی را برای بارگذاری در سایت انتخاب می کنید، WordPress چندین نسخه از آن به اندازه های مختلف ایجاد می کند. باید مشخص نمایید تصویر را در اندازه ی کوچک (thumbnail)، اندازه ی متوسط یا بزرگ به پست خود اضافه نمایید.

پس از وارد کردن اطلاعات لازم درباره ی فایل تصویری مورد نظر و تنظیم نحوه ی نمایش آن در پست، کافی است بر روی دکمه ی Insert into post کلیک کنید. خواهید دید که تصویر دلخواه شما به پنجره ی ویرایشگر اضافه گردیده است.

اکنون می توانید پست خود را بروز آوری نموده و به بخش سمت کاربر (front end) مراجعه کنید. می توانید تصویر جدید را در صفحه ی پست خود مشاهده نمایید.

اکنون می توانید با پیروی از همین دستور العمل ها فایل صوتی و تصویری به سایت خود اضافه نمایید.