جوملا یکی از محبوب ترین سامانه های مدیریت محتوای متن باز می باشد که تعداد بسیار زیاد کاربران و جوامع پویا و رو به رشد توسعه دهندگان آن گواه این مدعاست. هم اکنون بیش از ۲۰۰۰۰۰ جامعه مجازی شامل هزاران هزار کاربر و توسعه دهنده جوملا در حال فعالیت در جهت رشد و توسعه این نرم افزار قدرتمند می باشند. جوملا دو سال متوالی (یعنی در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷) از جانب Packt Publishing به عنوان برترین نرم افزار متن باز مبتنی بر PHP معرفی شد.

اولین نسخه جوملا در سپتامبر ۲۰۰۵ منتشر شد و یکی از CMS های متن بازی است که به کررات توسط کاربران از اینترنت دانلود شده است. هم چنین امنیت بالای این نرم افزار یکی از فاکتورهای شایان توجهی است که در اعطای این مقام به جوملا تاثیر بسزایی داشته است.
جوملا به عنوان سامانه مدیریت محتوای برتر انتخاب شده و هم چنین به عنوان “نرم افزار پیشرو در بازار” گزارش شده است. به هر حال افتخارات کسب شده توسط این نرم افزار در حوزه های مختلف نرم افزاری دنیا کم نیست. جوملا مسلما کسب این افتخارات را نتیجه زحمات و مشارکت های کلیه افرادی می داند که در این پروژه عظیم به نوعی مشارکت داشته اند و به این افتخارات را با افتخار جشن می گیرد.هم اکنون ۲٫۸ درصد از کل وب سایتهای جهان توسط این نرم افزار قدرت یافته اند.
افتخارات و جوایز بین المللی جوملا:

۲۰۰۵: بیش از ۲٫۵ میلیون بار دریافت در اولین سال انتشار
۲۰۰۵: بهترین پروژه ی لینوکسی/ متن باز جهان
۲۰۰۵: جایزه UK Individual Contribution to Open Source
۲۰۰۶: جایزه UK Individual Contribution to Open Source
۲۰۰۶: Best Linux / Open Source Project
۲۰۰۶: بهترین سیستم مدیریت محتوای متن‌باز سال جهان
۲۰۰۷: بهترین سیستم مدیریت محتوای متن‌باز سال جهان
۲۰۰۸: کسب عنوان MVP توسط Johan Janssens
۲۰۰۹: کسب عنوان MVP توسط Louis Landry
۲۰۱۱: بهترین سیستم مدیریت محتوای متن‌باز سال جهان