زمانیکه وب سایت جدیدی را راه اندازی می‌کنید در مورد طراحی سایت و محتوا به قدری هیجان زده می‌شوید که اساسی‌ترین جنبه سایت که همان سئو می باشد را فراموش می‌کنید.
اگر شما اصول اولیه سئو را در سایت رعایت نکنید، هر چقدر که وب سایت شما شکیل و زیبا باشد جستجوگرهای اینترنت هرگز آن را پیدا نخواهند کرد.
برای کمک به شما، یک چک لیست سئو از مواردی که شما می‌بایست قبل از آپلود یک سایت رعایت نمایید را فراهم نموده‌ایم. که با رعایت آن، موتورهای جستجو قادر خواهند بود وب سایت شما را سریع‌تر ایندکس نمایند و کارایی سایت بالا می‌رود.
جدیدترین چک لیست سئو برای وب سایت‌های جدید

۱٫ URL با استفاده از کلمات کلیدی
زمانیکه مشخص نمودید نیازمندی‌های شما از سایت چیست و لینک‌ها و محتوای سایت را مشخص نمودید، هر صفحه از آن می‌بایست دارای URL با ساختار و با استفاده از کلمات کلیدی باشد و کلمات با خط تیره از یکدیگر جدا شوند. این مورد به جستجوگران و موتورهای جستجو کمک می‌کند تا با نگاه کردن به URL در نتایج جستجو، متوجه محتوای آن صفحه شوند.

۲٫ متا تگ عنوان، متا تگ توضیحات و سرتیترهای H1 تا H6
هر صفحه از وب سایت شما محتوای خاص خود را دارد بنابراین متا تگ عنوان این صفحات نیز باید غیر تکراری و دارای کلمات کلیدی باشد زیرا یکی از فاکتورهای مهم گوگل جهت افزایش پیج رنک عنوان صفحات می‌باشد
حداکثر اندازه متا تگ توضیحات حدودا ۱۵۰ کاراکتر می باشد و بهتر است یک جمله تقریباً تبلیغاتی استفاده نمایید تا خدمات و محصولاتتان را به جستجوگران معرفی نماید.
سعی کنید حتماً از تگ‌های H1 تا H6 در صفحات سایت استفاده نمایید زیرا استفاده از این تگ‌ها باعث می‌شود که گوگل محتوای شما را سریع‌تر ایندکس نماید. ترتیب اهمیت تگ‌ها از H1 به H6 می‌باشد، فقط می‌بایست دقت داشته باشید که حداکثر یک تگ H1 در صفحه مجاز می‌باشد و در مورد H2 بهتر است سرتیترهای مطالب با این تگ مشخص شود.

۳٫ استفاده از تگ Alt برای محتواهایی که از Flash استفاده می‌نمایند
اگر وب سایت شما از Flash استفاده می‌کند برای معرفی محتوا به موتورهای جستجو از تگ Alt استفاده نمایید. در صورتیکه کل وب سایت شما Flash می‌باشد و از تگ Alt استفاده نمی‌کنید، انتظار نداشته باشید که موتورهای جستجو وب سایت شما را ایندکس نماید.
توجه: اگر به فرض مثال کل سایت شما با ۲۰ لینک به صورت فلش پیاده سازی شده باشد، گوگل کل آن را به عنوان یک صفحه شناسایی می‌نماید.

۴٫ نصب گوگل آنالیتیک
یکی از موارد ضروری در طراحی یک سایت نصب گوگل آنالیتیک می‌باشد، زیرا نصب آن به شما این امکان را می‌دهد تا طریقه ورود کاربران به سایت و صفحاتی که بازدید نموده‌اند را ردیابی کنید.

۵٫ نقشه سایت‌ XML
یک نقشه سایت XML به شما کمک می‌کند تا صفحات وب سایت را به گوگل معرفی نمایید.
XML Sitemap Generator یک ابزار ساده برای ایجاد سریع نقشه سایت به صورت XML می‌باشد؛ فراموش نکنید که نقشه سایت را در Google Webmaster Tools ثبت نمایید.

۶٫ جلوگیری از اشتباهات دسترسی
کاربران و موتورهای جستجو باید بتوانند به همه صفحات سایت دسترسی داشته باشند. دو روش برای جلوگیری از خطاهای دسترسی وجود دارد که به شرح زیر است:
اگر شما یک وب سایت دارید که در حال بروز رسانی است، پس بسیار اهمیت دارد که صفحات قدیم را با استفاده از ۳۰۱ redirects به صفحات جدید ریدایرکت کنید.
زمانیکه کاربر در سایت با خطایی مواجه شود در این صورت خطای ۴۰۴ نمایش داده شود. حال می‌توان نمایش این صفحه را طوری تغییر داد که کاربران به صفحات دیگر سایت دسترسی داشته باشند. برای این کار یک صفحه طراحی نمایید که شامل لوگو و لینک‌های مهم سایت باشد و در صورتیکه کاربر با خطای ۴۰۴ مواجه شد این صفحه را با پیغام خطا نمایش دهد؛ در این صورت کاربران سریعتر می‌توانند صفحه مد نظرش را بیابند.

۷٫ به همه روبات‌ها اجازه دسترسی بدهید.
قبل از اینکه سایتتان فعال شود، شما می‌بایست با استفاده از یک فایل robot.txt به روبات‌های موتورهای جستجو اجازه دسترسی بدهید. در صورت عدم انجام، موتورهای جستجو نمی‌توانند وب سایت شما را ایندکس نمایند.

۸٫ برند سازی در شبکه‌های اجتماعی
در حالیکه تمرکز اصلی شما بر روی سئو است، بهتر است جهت تسریع در افزایش رتبه اقدامات دیگری در کنار آن انجام دهید. عضویت در شبکه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر و غیره) به افزایش پیج رنک در موتورهای جستجو کمک خواهد کرد و از طرفی ارتباط شما را با بازدیدکنندگان افزایش خواهید داد به شرط اینکه حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی تان داشته باشید.