سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان
در ادامه آموزش اشتباهات مهم در بازار یابی شبکه های اجتماعی به بررسی این اشتباهات گاها مرگبار میپردازم. پس تا انتها همراه من باشید:

تمرکز بر تعداد دنبال‌کننده‌ها: بسیاری از شرکت‌ها تنها سعی می‌کنند برای خود دنبال‌کننده یا به اصطلاح فالوئرها بیشتری جمع‌آوری کنند و تصور می‌کنند اگر به هر قیمتی که شده دنبال‌کننده‌ بیشتری داشته باشند موفق‌تر خواهند بود و اما قطعا این تفکر اشتباه است و تعداد دنبال‌کننده‌ها آنقدری که آنها تصور می‌کنند اهمیت ندارد. ولی وقتی شما بتوانید محصول یا خدمت خود را به خوبی معرفی کنید و کاربران نیز از کیفیت آنها راضی باشند، بدون شک برنامه‌ی بازاریابی شما نتیجه‌ی مثبت داده و به صورت خودکار تعداد دنبال‌کنندگان شما بیشتر می‌شود.

ارسال غیرمعمول محتوای بی‌ربط: سالانه ۱۷۶ میلیون نفر در دنیا خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام داده و محصولات و سرویس‌های مورد نظر خود را پیدا می‌کنند و بدون شک در این بین شما نمی‌توانید با ارائه‌ی مداوم و غیرمعمول محتوای بی‌ربط و آزاردهنده مخاطبان و کاربران را مجاب کنید تا از محصولات شما خریداری کنند.

هیچگاه دنبال‌کننده‌ها را به چشم یک خریدار دست به نقد نگاه نکنید: براساس تحقیقات انجام شده تنها ۱۲ درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی بعد از دیدن تبلیغات تمایل به خرید محصول یا خدمات دارند و در نتیجه تعداد پست‌های زیاد زمانی موثر است که بتواند فروش خوبی را برای شما در پی داشته باشد.

روی کانال‌های ورودی زیاد متمرکز نشوید: خیلی از بازاریابان یا بسیاری از شرکت‌ها تصور می‌کنند اگر اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام، واتس‌اپ، وایبر و کلی شبکه اجتماعی و اپلیکیشن پیام‌رسان دیگر حضور داشته باشند می‌توانند فروش خوبی را تجربه کنند که بدون شک به دلیل نداشتن تمرکز و کنترل کافی این نظریه با شکست روبرو خواهد شد.

تا بدینجا کافیست
در قسمت نهایی این آموزش نیز همراه من باشید