اگر تمایل دارید وب سایت شما ترافیک بسیار بالایی داشته باشد بهترین گزینه سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌باشد. با این حال برخی از مبتدیان اشتباهاتی را در شیوه بهینه سازی سایت مرتکب می‌شوند.

در این مقاله لیستی از اشتباهات رایج بهینه سازی سایت برای شما فراهم شده و شما می‌توانید با بر طرف نمودن دلایل عدم موفقیت، رتبه خود را در موتورهای جستجو بالا ببرید.

استفاده غیر اصولی از کلمات کلیدی

یکی از اشتباهات شایع در رابطه با کلمات کلیدی، انتخاب کلمات کلیدی عمومی و عدم ارتباط آن کلمه با اهداف صفحه می‌باشد.

برای جلوگیری از چنین اتفاقی شما می‌توانید برای هر صفحه لیستی از کلمات کلیدی را ایجاد و از آن لیست، سه تا از مهم‌ترین آن‌ها را برای صفحه انتخاب نمایید.

علاوه بر این به خاطر داشته باشید که اگر شما می‌خواهید برای یک کلمه کلیدی پر رقابت همانند «هتل» در رتبه اول قرار گیرید. احتمالاً با وجود رقابت‌های بالا نمی‌توانید به آن دست یابید. پس مطمئن شوید که کلمه کلیدی انتخابی ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد.

بهینه سازی بیش از حد یک صفحه با تعداد زیادی از کلمات کلیدی

تکرار کلمه کلیدی در محتوای سایت یکی از مواردیست که موتورهای جستجو به آن صفحه امتیاز می‌دهد اما در برخی موارد کاربران فکر می‌کنند که اگر تکرار کلمات کلیدی در یک صفحه زیاد باشد، رتبه صفحه نیز افزایش می‌یابد. باید در نظر داشته باشید که تمام ربات‌های موتورهای جستجو وقتی با صفحه ای با این مشخصات مواجه می‌شوند، آن را به عنوان اسپمر می‌شناسد و به صفحه شما امتیاز منفی می‌دهد.

بنابراین تلاش برای بهینه سازی یک صفحه با کلمات کلیدی غیر مرتبط یا بهینه سازی بیش از حد یک صفحه تأثیر خیلی منفی بر روی رتبه آن صفحه و در نتیجه بهینه سازی کل سایت می‌گذارد.

استفاده از یک کلمه کلیدی خاص در بهینه سازی چند صفحه

زمانیکه ما چند صفحه را برای کلمات کلیدی یکسانی بهینه می‌نماییم، در واقع بین آن صفحات رقابت ایجاد می‌نماییم و رتبه بندی را تحت تأثیر قرار می‌دهیم.

پس برای صفحات سایت خود لیستی از کلمات کلیدی را ایجاد نمایید و سپس برای هر صفحه کلمه کلیدی اختصاص دهید.

اشتباهات رایج در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

استفاده نادرست از تگ‌های HTML

در برخی موارد به عدم دلیل آشنایی به تگ‌های HTML و استفاده نادرست از آن ممکن است یک فاجعه برای بهینه سازی وب سایتتان ایجاد نمایید. پس برای رفع این مشکل باید موارد زیر را بررسی نمایید:

  • مطمئن شوید که به تمام صفحات مهم سایت خود اجازه ایندکس شدن داده‌اید و با استفاده Meta Name Robots یا robots.txt مانع این کار نشده‌اید.
  • مطمئن شوید که کد HTML شما بهینه است و تگ شکسته ای ندارید.

محتوای تکراری

سرقت محتوا از وب سایت‌ها، یکی دیگر از اشتباهات بزرگ در بهینه سازی سایت است. توجه داشته باشید که ربات‌ها می‌توانند بین محتوای اصلی و کپی تمایز قائل شود. شما باید محتوای خوب و در عین حال آموزنده ای برای صفحات وب سایتتان تدوین نمایید تا به واسطه آن امتیاز وب سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجو افزایش یابد.

برای دریافت جزئیات بیشتر در رابطه با محتوای تکراری به مقالات زیر مراجعه نمایید:

  • محتوای تکراری و تأثیر آن در رتبه بندی موتورهای جستجو
  • محتوای تکراری: روش‌های برطرف نمودن آن