سلام دوستان خوب ، حالتون چطوره ؟ امیدوارم که خوب و سلامت باشید و با اموزش امروز ما که درمورد html   است با ما همرا باشید همانطور که احتمالا بدانید,  برای تعیین رنگ هر چیزی شما چند راه مختلف پیش رو دارید:

استفاده از نام رنگ
استفاده از کدهای RGB
استفاده از کدهای HEX

استفاده از نام رنگ: خب در واقع این روشی است که کمتر مورد استفاده طراحان وب استفاده می شود به خاطر اینکه تعداد گزینه های انتخاب رنگ محدود هستند. برای انتخاب رنگ ها در این صورت شما تنها باید نام انگلیسی مربوط به رنگ را بلد باشید. مثلا: Red, Blue, Green و… (استفاده از این روش پیشنهاد نمی شود).استفاده از کدهای RGB: اگر تا به حال در بچگی با گواش و قلمو و… کار کرده باشید حتما شده که چند رنگ را مخلوط کنید (عمدی یا غیر عمدی ) گاهی ترکیبات قشنگی در می آمدند و گاهی هم کمی …. در اچ تی ام ال شما می توانید سه رنگ Red ، Green و Blue را با هم ترکیب کنید و از مخلوط آنها رنگ هایی را بدست آورید. مشکلی که در حالت قبلی وجود داشت تعداد کم رنگ ها بود ولی با این روش که در ادامه به شما خواهم گفت می توانید ۱۶٫۵۸۱٫۳۷۵ رنگ را داشته باشید. کافیست از روش زیر استفاده کنید:
Rgb(255,255,255)
اگر به این اعداد توجه کنید در میابید که اعداد سمت چپ مربوط به حرف R می باشند که همان Red یا قرمز است. اعداد وسط مربوط به Green یا سبز و اعداد سمت راست مربوط به Blue یا آبی.حداکثر عددی که می توان به هر یک از این عبارت ها داد مابین صفر تا ۲۵۵ می باشد. اگر همه اعداد صفر باشد مقدار رنگ برابر سیاه است چون هیچ رنگی وجود ندارد و اگر همه اعداد ۲۵۵ باشد رنگ سفید به نمایش در می آید. حالا یک سوال اگر فقط عدد سمت راست ۲۵۵ و بقیه صفر باشند چه رنگی نمایش داده می شود؟ در نهایت وقتی خواستید رنگ را مشاهده کنید باید از عبارت rgb(28, 58, 255) استفاده کنید. به مثالهای زیر توجه کنید:
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷

Rgb(255,255,255) سفید
Rgb(0,0,0) سیاه
Rgb(255,0,0) قرمز
Rgb(255,255,0) زرد
Rgb(0,255,0) سبز
Rgb(0,255,255) نیلی
Rgb(0,0,255) آبی
استفاده از کدهای HEX: این کدها از سیستم نمایشی هگزادسیمال یا شانزده ای استفاده می کنند شیوه کاری آنها همانند RGB می باشد با این تفاوت که محدوده کاری این کدها صفر تا F می باشد. در سیستم شانزده تایی از عدد صفر تا ۹ از عدد استفاده می شود اما از ۱۰ تا عدد ۱۵ از حروف A تا F استفاده می شود. حرف A برابر ۱۰، حرف B برابر ۱۱، حرف C برابر ۱۲ و … حرف F برابر ۱۵ می باشد.استفاده از این حالت آسان تر از وضعیت قبلی است برای کار با این روش کدنویسی از روش زیر باید تبعیت کنید.
۱

#FFFFFF
هر جفت F مربوط به یک رنگ بین قرمز، سبز و آبی می باشد. در مثال بالا رنگ سیاه به نمایش در می آید. به مثال های زیر توجه کنید:
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷

#FFFFFF سفید
#۰۰۰۰۰۰ سیاه
#FF0000 قرمز
#FFFF00 زرد
#۰۰FF00 سبز
#۰۰FFFF نیلی
#۰۰۰۰FF آبی