استراتژی بازاریابی جاذبه ای:

 

 

·        جذب: در این مرحله ممکنه مخاطب شما با برندتون آشنا نباشه. شما باید برند خودتون رو به اونها بشناسونید و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و حجم زیادی از بازدیدکنندگان جدید رو به سایت خودتون بکشونید. به عبارتی باید افراد جدید رو به سایتتون بکشونید و اونها رو به یه بازدیدکننده تبدیل کنید. برای رسیدن به این هدف می تونید از وبلاگ، شبکه های اجتماعی و جست و جوی کلمات کلیدی استفاده کنید.

 

 

·        تبدیل: در مرحله ی قبل مخاطبان خودتون رو به دست آوردید، حالا باید اونها رو وارد مرحله ی تبدیل کنید یعنی اونها رو به طرق مختلف مثل فرم های تماس مجاب کنید که اطلاعات تماسشون مثل شماره تماس و ایملیشون رو با شما به اشتراک بگذارن تا در مراحل بعدی مورد استفاده قرار بگیره. برای اینکه مشتری ها اطلاعاتشون رو در اختیار شما بذارن در عوضش شما هم باید چیز ارزشمندی رو در اختیارشون قرار بدید مثل کتاب الکترونیک و هر اطلاعاتی که از نظر مشتریان ارزشمنده. جملات فراخوان( call-to-actions) و یا یه صفحه ی فرود با کیفیت میتونه نقش موثری به در اختیار گذاشتن اطلاعات تماس اونها داشته باشه.

فراخوان ها که به اختصار CTA نامیده می شن به بخش هایی از سایت، صفحه فرود و یا بنر گفته میشه که به واسطه ی اینها مخاطبان خودتون رو دعوت به انجام کاری می کنید.

 

·        بستن قرارداد: با وجود جذب کردن مخاطبان و داشتن اطلاعات تماسشون ممکنه هنوز آمادگی خرید نداشته باشن. به همین خاطر باید اونها رو با استفاده از محتوای مناسب به خرید هدایت کنیم. نگهداری مشتری کنونی به همون اندازه اهمیت داره که مشتری های جدید اهمیت دارن.  این کار رو میشه بوسیله ی مدیریت ارتباط با مشتری یکپارچه، ایمیل و روندهای کاری انجام داد.