:: استانداردهای ECMA چیست ؟
ECMA چیست ؟

انجمن سازندگان اروپایی رایانه (ECMA) یک سازمان است که رسما در سال ۱۹۶۱ تاسیس شده تا نیازهای استانداردسازی قالبهای عملیاتی رایانه از جمله زبانهای برنامه نیسی و کدهای ورودی/خروجی را برآورده کند.

ECMA در ژنو سوئیس و در نزدیکی اداره مرکزی سازمان بین المللی استانداردسازی (ISO) و کمیسیون علوم الکترونیکی بین المللی (IEC) مستقر شده است. در ۱۹۹۴ نام سازمان ECMA به "انجمن اروپایی برای استانداردسازی اطلاعات و سیستمهای ارتباطی" تغییر یافت به این منظور که بازتاب گسترده تری از حوزه فعالیتهایش داشته باشد.
چه کاری انجام می‌دهد ؟

وظیفه اصلی ECMA گسترش استانداردها و گزارشهای فنی در زمینه اطلاعات و فناوری های ارتباطی است. از آنجایی که ECMA یک انجمن از شرکتهاست و نه یک موسسه استانداردسازی رسمی ، اغلب با نهادها و موسسه‌های ملی یا بین المللی همکاری می‌کند.

استانداردهای ECMA به عنوان یک اساس و بنیاد برای استانداردهای بین المللی و اروپایی پذیرفته شده اند. تا جایی که بیش از ۲۷۰ استاندارد ECMA و۷۰ گزارش فنی منتشر شده است.

از این استانداردها ۸۵ مورد به عنوان استاندارد بین المللی توسط سازمان بین المللی استانداردسازی (ISO) پذیرفته شده اند. علاوه بر اینکه ۲۵ مورد به عنوان استاندارد اروپا توسط موسسه اروپایی استانداردهای ارتباط از راه دور (ETSI) پذیرفته شده است.
استانداردهای ECMA چیستند ؟
ECMA Script (جاوا اسکریپت استاندارد شده)

ECMA Script یک زبان برنامه نویسی استاندارد شده است که تا حد زیادی بر مبنای JavaScript از Netscape و JScript از Microsoft است. ECMA Script توسط هیئت فنی ۳۹ از ECMA تعریف شده است.

کاربرد اصلی ECMA Script ، که یک زبان مبتنی بر شیئی است ، اداره اشیائی است که در صفحات وب توسط الگوی شیئی سند (DOM) مشخص شده اند. این اشیاء (به طور موثر، عناصری که صفحات وب یا صفحات کامل وب را میسازند) می‌توانند اضافه شده، حذف شده، جابجا شده و یا از لحاظ خصوصیات تغییر کنند. این به توسعه دهندگان وب اجازه می‌دهد اثراتی مانند متن متحرک، کلیدهای گرافیکی و صفحاتی که بر اساس ورودی کابر بدون نیاز به بارگذاری مجدد تغییر می‌کنند، ایجاد کنند.

خصوصیات متداول ECMA Script ، استاندارد ECMA – ECMA262 خصوصیات زبان برنامه نویسی ECMA ، نگارش دوم است.
:: در ادامه …

    صفحه قبل
    آموزش نرم افزارهای مرتبط
    مقالات بهینه سازی سایت
    مقالات مرتبط با طراحی سایت
    مدیریت ارتباط با مشتری
    مدیریت محصول
    مدیریت بازاریابی و فروش
    روابط عمومی و تبلیغات
    اندازه گیری رضایت مشتری
    مدیریت برند
    آموزش های تصویری
    آموزش های صوتی
    دوره ها و کارگاه های آموزشی

:: برو به …

    خدمات طراحی سایت
    خدمات پارس فناوران
    محصولات پارس فناوران

By Pars Fanavaran
معرفی پارس فناوران به دوستان با ارسال ایمیل
خبرخوان
اضافه کردن به علاقه مندی ها