با عرض سلام وادب خدمت شما کاربران ، امیدوارم که خوب و سلامت باشین.درمورد sql امروز کمی توضیح میدم.یک داده ی warehouse یا یک مرکز داده از جایی که ما منبع داده ی خود را قرار می دهیم، می تواند حاوی ده و یا صدها جدول باشد. همچنین ممکن است کتابخانه ای برای تغییر نمودار این جدول ها و هماهنگی با پیش نیازهای طراحی cube وجود نداشته باشد. Data Source View یک لایه ی عایق بین منبع داده ی حقیقی و راه حل می باشد. ما می توانیم نمودار مورد نیاز خود در این سطح را ایجاد و اصلاح کنیم و این به عنوان منبع داده برای آبجکت های مختلفی که در راه حل ایجاد کردیم، استفاده می شود. Star Schema یک ساختار نموداری می باشد که در آن ابعاد مختلف جدول ها به طور مستقیم به جدول حقیقی متصل می شوند. اگر شما یک جدول حقیقی را در مرکز تصور کرده که ابعاد مختلفی به آن متصل شده اند، شکلی شبیه به یک ستاره خواهید دید که نام آن نیز نمودار star می باشد. این ساده ترین فرم از یک نمودار است که از آن در تمرین خود نیز استفاده می کنیم.

توضیح:

روی Data Source View راست کلیک کرده وNew Data Source View را انتخاب کنید و یک wizard با یک صفحه ی خوش آمدگویی باید برای شما ظاهر شود. Next را انتخاب کنید و صفحه ی بعدی باید شما را به انتخاب یک منبع داده ی رابطه ای پیش ببرد. منبع داده ای که اخیرا ایجاد کرده ایم را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید. پس از آن به صفحه ای می روید که می توانید جدول هایی را انتخاب کنید که قصد استفاده از آن ها را در راه حل های خود داریم. جدول هایی را که در تصویر زیر می بینید انتخاب کنید. جدول های زیر و ابعاد جدول ها همانطور که در هم لینک شده اند، انتخاب می شوند و همچنین پیش نیازهای تمرین ها را برای دنبال کردن هماهنگ می کنند.

گزینه ی Next را انتخاب کرده و DSV را به طور مناسب نام گذاری کنید و این امر در نهایت Data Source View شما را ایجاد می کند. پس از تنظیم جدول ها در DSV، نمودار شما باید شبیه جدول زیر باشد:

در تصویر بالا می توانید ببینید که هر دو جدول Fact به روش مشابه با هر سه بعد در ارتباط هستند. این نمونه ای از نمودار ستاره می باشد. همچنین می توانید داده را فهرست کرده و فیلدهای محاسبه شده ایجاد کنید، کلیدهای اولیه را اختصاص دهید و عملکردهای مشابه دیگری در این طراحی انجام دهید تا نمودار را بدون اصلاح کردن نمودار حقیقی در دیتابیس، اصلاح کنید.