با سلام دوستان عزیز ، امیدوارم که خوب باشید و با آموزش SEO – ساخت لینک (بهبود رتبه ی سایت با ایجاد لینک) همراه ما بمانید.

لینک سازی یا link building به فرایند ایجاد لینک در سایت های غیر به سایت خود گفته می شود تا بدین وسیله تعداد بازدیدکننده مسقیم به سایت (از طریق کلیک کاربر بر روی لینک) و رتبه ی آن در نتایج موتورهای جستجوگر بهبود یابد. در واقع لینک سازی به افزایش میزان محبوبیت سایت از طریق ایجاد لینک اشاره دارد.

نرم افزارهای وبگرد (crawler) همواره به سایت هایی که از رتبه ی بالا برخوردار هستند سر زده و محتوای آن را جمع آوری، فهرست بندی و در پایگاه داده ی خود ذخیره می کنند. شما بایستی لینک های خود را در سایت هایی قرار دهید که دارای رتبه ی بالایی هستند و فراوان توسط نرم افزارهای وبگرد index می شوند. با این کار شک نداشته باشید که سایت شما در کم تر از ۲۴ ساعت index خواهد شد.
چگونگی افزایش میزان محبوبیت سایت از طریق لینک

۱٫ سایت خود را به صورت دستی در موتورهای جستجوگر مطرح ثبت نمایید. از بکار بردن تکنیک automated submission (ثبت خودکار سایت در موتور جستجو توسط رابات ها) جدا خودداری کنید.
۲٫ سعی کنید سایت خود را در پروژه های open directory مشهور نظیر dmog.org یا yahoo.com لیست کرده و معرفی نمایید. این کار سبب می شود میزان محبوبیت لینک های شما بالا رفته و رتبه ی شما در موتورهای جستجوگر بهتر شود.
۳٫ محتوای باکیفیت و منحصربفرد تهیه کرده و در سایت بارگذاری کنید. با این کار سایت های دیگر خودکار به سایت شما لینک خواهند داد.
۴٫ از رابطه ی خود با دیگر مدیران سایت استفاده کنید و لینک های یک طرفه (به سایت خود) در سایت آن ها قرار دهید. لینک های یک طرفه نسبت به لینک های متقابل و دو طرفه اثر بهتری در SEO سایت دارند.
۵٫ با دیگر مدیران سایت تبادل لینک داشته باشید. ۲۰ سایت محبوب که در زمینه ی تجاری یکسان فعالیت دارند را یافته و درخواست تبادل لینک با آن ها را مطرح کنید. تبادل لینک با سایت های غیرمرتبط ممکن است بر رتبه ی سایت در نتایج موتورهای جستجوگر تاثیر داشته باشد.
۶٫ اگر در یک انجمن عضویت دارید و برای ایجاد لینک در آن ها محدودیت برای شما تعیین نمی شود، می توانید لینک خود را در آن قرار دهید. این کار می تواند محبوبیت سایت شما را افزایش دهد.
۷٫ سایت خود را برای Bookmark (تگ یا برچسب گذاری) در سایت های DIGG و Slashdot ثبت و معرفی کنید. پیش از ثبت سایت خود در این سایت ها سیاست اسپم هریک را مطالعه نمایید.
۸٫ مقالات خوب در سایت های وبلاگ نویسی قرار داده و داخل آن چند لینک به وب سایت خود جایگذاری نمایید.
۹٫ همواره محتوای مفید و با کیفیت در اختیار کاربران سایت خود قرار دهید. این امر سبب می شود بازدیدکننده زمان زیادی را در سایت شما سپری کند. در صورت امکان برای سایت خود انجمن، خبرنامه و وبلاگ ایجاد کنید.

البته روش های دیگری هم وجود دارد که کمی هزینه بر هستند:

۱٫ در سایت های پربازدید مکانی برای جایگذاری لینک های خود (و گذاشتن تبلیغ) خریداری نمایید.
۲٫ در برنامه ی Adwords گوگل ثبت نام کرده و در گوگل تبلیغ قرار دهید تا ترافیک را به سمت سایت شما روانه کند و تعداد بازدیدکننده از سایت شما را افزایش دهد.