سلام عزیزان رجیرانی ، به این قسمت از آموزشهای اندروید ما خوش آمدید.در این قسمت به آموزش کنترل های واسط کاربری اندروید : Android UI Controls میپردازیم.
یک واسط کاربری اپلیکیشن اندرویدی به هر چیزی اطلاق میشود که کاربر می تواند آن را ببیند و با آن تعامل داشته باشد. شما مطالبی را در مورد layout های مختلفی که می توانید برای قرار دادنview هایتان در یک فعالیت از آنها استفاده کنید، فرا گرفتید. این فصل، جزئیاتی را در مورد view های مختلف ارائه می دهد.

یک View شی است که چیزی را بر روی صفحه ترسیم می کند که کاربر می تواند با آن تعامل کند و یک ViewGroup شی است که سایر اشیا View ها (و ViewGroup) را به منظور تعریف Layout واسط کاربری، در بر می گیرد.

شما layout خود را در یک فایل XML تعریف می کنید که یک ساختار قابل خواندن به وسیله­ ی انسان، شبیه به HTML را برای layout ارائه می دهد.
?
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
۸
۹


کنترل های واسط کاربری اندروید

تعدادی کنترل واسط کاربری به وسیله­ ی اندروید ایجاد شده اند، که این امکان را برای شما فراهم می کنند تا یک واسط کاربری گرافیکی، برای app خود بسازید.
شماره ترتیب
کنترل واسط کاربری و توصیف
۱
TextView / این کنترل برای نمایش متن به کاربر به کار می رود.
۲
EditText / یک زیر کلاس از پیش تعریف شده از TextView است که دارای قابلیت های ویرایش متنی غنی است.
۳
AutoCompleteTextView / AutoCompleteTextView، View ای است که شبیه به EditText است. به استثنای اینکه، این کنترل به صورت اتوماتیک لیستی از پیشنهاد های تکمیل متن را، در زمان تایپ کردن کاربر نمایش می دهد.
۴
Button / یک کلید قابل فشار دادن، که می تواند برای انجام کاری، به وسیله­ی کاربر فشرده شده یا کلیک شود.
۵
ImageButton / این کنترل شما را قادر میسازد تا مکان دقیق فرزندان آن را تعیین کنید.
۶
CheckBox / یک گزینه خاموش/روشن که می تواند به وسیله­ی کاربر انتخاب شود. شما باید از checkboxe ها زمانی استفاده کنید که مجموعه ای از گزینه های قابل انتخاب را به کاربر ارائه میدهد که دو به دو ناسازگار نیستند.
۷
ToggleButton / یک دکمه خاموش/روشن همراه با یک نورنما
۸
RadioButton / RadioButton دارای دو وضعیت است : انتخاب شده یا انتخاب نشده
۹
RadioGroup / یک RadioGroup برای گروه بندی یک یا تعداد بیشتری از RadioButton ها به کار می رود.
۱۰
ProgressBar / این کنترل یک بازخورد بصری را در مورد کارهای در حال پیشرفت نمایش می دهد. مانند زمانی که شما یک کار را در پس زمینه اجرا می کند.
۱۱
Spinner / یک لیست پایین رونده که به کاربران اجازه می دهد تا یک مقدار را از بین یک مجموعه انتخاب کنند.
۱۲
TimePicker / کنترل TimePicker کاربر را قادر می سازد تا یک زمان در روز را به صورت فرمت ۲۴ ساعته یا فرمت AM/PM انتخاب کنند.
۱۳
DatePicker / کنترل DatePicker کربران را قادر می سازد تا تاریخِ روز را انتخاب کنند.
ایجاد کنترل های واسط کاربری

همانطور که در فصل قبل توصیف شد، یک شی view می تواند دارای یک شناسه­ی منحصر به فرد باشد، که به view تخصیص می یابد و آن را به صورت منحصر به فرد در سلسله مراتب مشخص می کند.
?
۱

android:id=”@+id/text_id”

برای ایجاد یک Control/View/Widget واسط کاربری شما باید یک view/widget را در فایل Layout تعریف کنید و یک شناسه منحصر به فرد را به صورت زیر به آن تخصیص دهید.
?
۱
۲
۳
۴
۵

سپس در نهایت یک نمونه از شی Control را ایجاد کنید و آن را با استفاده از دستور زیر، از layout بگیرید.
?
۱

TextView myText = (TextView) findViewById(R.id.text_id);
آموزش مدیریت رویدادها در اندروید : Android Event Handling
مقاله بعدی
مقاله قبلی
آموزش لایه بندی UI Layouts اندروید