وقت بخیر ، دوستان عزیز برای برقراری ارتباط با دیتابیس در php از پایگاه داده mysql استفاده میکنیم.PHP تقریباً با تمام نرم افزار بانک اطلاعاتی از جمله Oracle و Sybase کار می کند ولی بانک اطلاعاتی MYSQL که آزادانه در دسترس همگی است، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
چیزهایی که شما باید آماده داشته باشید؟

شما از قبل آموزش mysql  را دیده و با مفاهیم ابتدایی mysql آشنا باشید.

آخرین نسخه ی mysql را دانلود کرده و نصب کنید.

بانک اطلاعاتی کاربر مهمان {database user guest} با رمزعبورguest123 به وجود آورده باشید.

اگر بانک اطلاعاتی به وجود نیاورده اید، پس به کاربر ریشه {root user} و رمزعبور آن برای به وجود آوردن بانک اطلاعات نیاز دارید.

ما این فصل ها را به صورت بخش های زیر تقسیم بندی کرده ایم.

۱٫   وصل شدن به بانک اطلاعاتی my SQL، یاد بگیرید که چگونه با استفاده از PHP می توانید اتصال بانک اطلاعاتی MY SQL را برقرار کنید. {متصل شوید و یا قطع کنید}

۲٫   با استفاده از PHP خود یک بانک اطلاعاتی MY SQL بسازید این بخش به شما توضیح می دهد که چگونه با استفاده از PHP می توانید یک بانک اطلاعاتی SQL  و  tablesبسازید.

۳٫   با استفاده از PHP بانک اطلاعاتی my SQL را پاک کنید این بخش به شما توضیح می دهد چگونه با استفاده از،PHP جداول {tables} و بانک اطلاعاتی SQL را حذف کنید.

۴٫   چگونه اطلاعات را وارد بانک اطلاعات SQL کنیم پس از این که شما جداول و بانک اطلاعات مورد نظر خود را تعبیه کردید مایل هستید که اطلاعاتتان را وارد این {tables} جدول ها کنید. این جسله ی آموزشی با استفاده از مثال واقعی و محسوس وارد کردن اطلاعات را به شما تعلیم می دهد.

۵٫   بازیابی اطلاعات از بانک اطلاعاتی، یاد بگیرید چگونه records را با استفاده ازPHP بانک اطلاعات SQL بازیابی کنید.

۶٫   استفاده از paging سرتاسر زمان، در این بخش آموزش قرار دادن و نشان دادنquery results  خود در صفحات متعدد و شیوه ی ساختن navigation link را خواهید آموخت.

۷٫   اطلاعات را به بانک اطلاعات SQL به روز رسانی کنید. این بخش چگونگی به روز رسانی {update} اطلاعات و records موجود به بانک اطلاعات SQL را با استفاده از PHP به شما توضیح می دهد.

۸٫   حذف اطلاعات از بانک اطلاعاتی SQL_. در این بخش روش محو کردن records از بانک اطلاعاتی SQL به کمک PHP تشریح می شود.

۹٫   به کمک PHP از بانک اطلاعاتی SQL backup، یاد بگیرید چگونه با روش های مختلف می توانید به منظور اهداف ایمنی backup از بانک اطلاعاتی خود بگیرید.