در این بخش می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه سایت خود را به بهترین روش به گوگل معرفی کنید . همانطور که میدانید در میان موتور‌های جستجو هم اکنون گوگل درصدر قرار دارد و با امکانات و خدمات جدیدی که اضافه کرده است هم اکنون باعث آن شده تا موتور‌های جستجوی دیگر را با فاصله پشت سر خود بگذارید و بیشتر کاربران نیز برای جستجو از گوگل استفاده میکنند . پس این فرصت برای وبمستر‌ها بوجود می‌آید تا با معرفی سایت به گوگل رنک ، ایندکس و بازدید بالایی بدست آورند . در ادامه آموزش به نحوه ثبت سایت در وبمستر تولز گوگل و تنظیمات مربوط به آن میپردازیم .
برای شروع ابتدا وارد اکانت جی میل خود شده و سپس به صفحه اصلی وبمستر تولز گوگل به آدرس https://www.google.com/webmasters/tools/ بروید سپس بر روی گزینه add a site را در بالا سمت چپ کلیک نمایید . در کادر باز شده آدرس وبسایت یا وبلاگ خود را وارد کنید . پس از وارد کردن آدرس برای ثبت سایت چند راه پیش روی شما میگذارد :
اگر شما سایت دارید در همان بخش اول یعنی recommended methods فایل داده شده توسط گوگل را دانلود کرده و سپس آن را در روت‌هاست خود آپلود نمایید و پس از آن بر روی گزینه verify در پایین کلیک کنید .
در صورتی که دارای‌هاست نیستید (از وبلاگ استفاده میکنید ) به برگه دوم یعنی alternate methods رفته و گزینه HTML tag را انتخاب کنید . در صفحه باز شده کد داده شده توسط گوگل را کپی کرده و آن را در بخش <head> قالب خود قرار دهید و سپس بر روی verify در پایین کلیک کنید .
پس از ثبت سایت در گوگل نوبت به ثبت سایت مپ میرسد . اگر هنوز سایت مپ ندارید  آموزش آن را از اینجا مطالعه بفرمایید .