سلام  دوستان وکاربران گرامی   امیدوارم که حال شما خوب باشه و سلامت باشید و امادگی لازم برای اموزش امروز را داشته باشید. در  این  قسمت از آموزش  جوملا  برای شما نحوه نصب افزونه های جوملا را میخواهیم بررسی کنیم .با این که جوملا ۳ خود امکانات توکار و پیش فرض فراوانی دارد، شما می توانید به کمک افزونه ها قابلیت های بسیار زیاد دیگری به آن اضافه کنید. در این مبحث، سه روش برای اضافه کردن افزونه به یک سایت جوملایی را به شما آموزش می دهیم.

فهرست محتوای آموزشی

نحوه ی دسترسی به extension manager

گزینه ی ۱ : آپلود package file (فایل فشرده)

گزینه ی ۲ : نصب از طریق Directory

گزینه ی ۳ : نصب از طریق URL

دسترسی به joomla extension manager

پیش از هر چیز، باید وارد قسمت مدیریت وب سایت www.joomla.org شوید . سپس، برای دسترسی به joomla extension manager به Extensions -> Extension Manager مراجعه کنید.

پس از باز کردن Extension manager، برای نصب extension مورد نظر سه گزینه پیش روی خود مشاهده می کنید .

گزینه ی ۱ : آپلود package file

این گزینه یکی از آسان ترین روش های نصب extension می باشد . تنها کافی است روی دکمه ی Browse کلیک کنید، به آرشیو extension مراجعه کرده و گزینه ی upload & install را انتخاب کنید .

 

نکته : برخی از افزونه های جوملا ها اطلاعات اضافی از جمله documentation، image، resources دارند . چنین اطلاعاتی باید اول unpack شوند (از حالت بسته خارج شوند) . آرشیو دیگری داخل دارند که در خودِ فرایند نصب به کار برده می شود . معمولاً، چنین پکیج هایی UNPACK_FIRST.zip نام گذاری می شوند . چنانچه به پیغام خطایی برخوردید که می گوید extension مورد نظر شناخته نشد، ابتدا فایل آرشیو را unpack کنید .

گزینه ی ۲ : نصب از طریق Directory

این گزینه برای آپلود فایل هایی که حجم بسیار بالایی دارند و نمی توان به روش قبلی آن ها را ارسال کرد بسیار مناسب است . چنین کامپوننت ها، ماژول ها و plugin هایی را باید از طریق FTP به پوشه ای که در حساب کاربری میزبان (hosting account) است آپلود کرد . زیرا FTP قابلیت آپلود فایل های بزرگ تر را دارد .

توجه : باید توجه داشته باشید که بر خلاف روش اول، ابتدا باید به جای zip archive، extension را استخراج کرده و پوشه مورد نظر را آپلود کنید .

پس از آپلود extension directory به حساب میزبان، به Extension Manager مراجعه کرده و مسیر مربوط به آن پوشه را مشخص کنید . در مرحله ی آخر، روی گزینه ی install کلیک کنید .

clip_image004

گزینه ی ۳ : نصب از طریق URL

سومین گزینه نصب افزونه از طریق URLاست . تنها کاری که باید انجام دهید، وارد کردن آدرس صحیح zip archive و extension ای است که مایلید نصب کنید . سپس، روی دکمه ی install کلیک کنید . جوملا ۳ خود تمام کارهای لازم را انجام می دهد .

clip_image005